محمد باقر نوبخت گفت: پس از واکنش مجلس به شیوه جدید پرداخت یارانه که مدنظر دولت بود, مقرر شد در سال اتی نیز به روال قبل یارانه پرداخت شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن گفت: این راهیپمایی نشان دادند که پای انقلابشان ایستاده اند. انقلاب مردمی ایران با ایدئولوژی متفاوت از لیبرال دموکراسی غرب و کمونیسم شرق به پیروزی رسید و با در کمتر از دو ماه با یک نظام مردم سالاری دینی تبدیل به یک نظام شد. 

وی افزود: پس از ترور گسترده شخصیت ها و رجال سیاسی و پشت سر گذاشتن تهاجم نظامی نابرابر و تحمل 180 هزار شهید و یک هزار میلیارد دلار خسارت جنگی و روبرو شدن با تحریم های اقتصادی بزرگ با همه اینها در بهمن 1396 می توانیم این جمع بندی را نسبت به انقلاب داشته باشیم. با همه این مسائل با قدرت و توان دفاعی بازدارنده این نظام پرچمدار مبارزه با تروریسم داعش در منطقه شد. براساس گزارش صندوق بین المللی پول ایران به عنوان  هجدمین اقتصاد بزرگ جهان رسیده است. مستند به گزارش آی اس آی ایران نوزدهمین کشور تولید علم در جهان و اول در منطقه است. با همه سختی های اقتصادی مردم براساس گزارش بانک جهانی وضعیت توزیع درآمد و فاصله دهک ها به ویژه ضریب جینی نه تنها نسبت به قبل از انقلاب بهبود یافته بلکه در مقایسه با کشورهای آمریکا روسیه چین و ترکیه بهتر است. هیچ کدام از اینها نفی واقعیت های موجود نیست که بیش از سه میلیون بیکار داریم. 

نوبخت تاکید کرد: این دستاوردها ربطی به هیچ دولتی ندارد و مربوط به این نظام است. این نظام با همه پرسی شکل گرفت اما شاهد هستیم چهارتا افسر در کشوری کودتا می کنند و حکومت را به دست می گیرند. 

سخنگوی دولت در باره یارانه گفت: در تبصره 14 در لایحه بودجه تصریح شده هر انچه از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تا امروز تحصیل کردیم این مبلغ را قرار است همچنان یارانه بدهیم. یک بخش به خانوارهای نیازمند و یک بخشش به خانوارهایی بدهیم که زیر خط مستمری هستند. سال آینده با همین منابع افزایش قیمت حامل های انرژی همه را یارانه میدهیم و دولتی چیزی بابت کسری خود برداشت نمی کند. 

وی ادامه داد: با توافق مجلس روش موجود پرداخت یارانه ادامه می یابد.

ادامه دارد