رسانه های هند روز پنجشنبه به طور گسترده ورود حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را به شهر حیدر آباد واقع در جنوب هند پوشش دادند.

به گزارش مرور نیوز، بازتاب وسیع رسانه های هند از ورود رئیس جمهوری ایران به حیدرآباد بدین گونه بود:

 

روزنامه 'ایندین اکسپرس' نوشت:

رئیس جمهوری ایران برای یک سفر سه روزه وارد حیدرآباد شد. هواپیمای رئیس جمهوری ایران در فرودگاه بگومپت حیدرآباد به زمین نشست و ار کی سینگ وزیر نیروی هند از وی در این فرودگاه استقبال کرد.
انتظار می رود حسن روحانی عصر امروز با رهبران، محققان و اندیشمندان هندی دیدار کرده و فردا ( جمعه) با حضور در مکه مسجد برای اولین بار از سوی یک مقام بلند پایه ایرانی در نماز جمعه این شهر شرکت کند.


روزنامه اقتصادی 'اکونومیک تایمز' نیز نوشت:

حسن روحانی در طول دو روز اقامت خود در این شهر علاوه بر دیدار با رهبران اسلامی و سیاسی هند، با مردم و ایرانیان ساکن این شهر نیز دیدار خواهد کرد. حسن روحانی همچنین در برنامه خود از مناطق تاریخی حیدرآباد دیدن خواهد کرد.

 

شبکه خبری 'ان دی تی وی' :

این شبکه خبری نیز با پوشش لحظه ورود رئیس جمهوری ایران به حیدرآباد در وبگاه خبری خود نوشت: سفر سه روزه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به هند آغاز شد. وی در اولین مرحله سفر خود وارد حیدرآباد واقع در ایالت تلانگانا در جنوب هند شد.
ان دی تی وی به نقل از یک مقام هندی گفت: رئیس جمهوری ایران با گروه های مختلف هندی و همچنین ایرانیان مهاجر و ساکن شهر حیدرآباد دیدار خواهد کرد.


شبکه خبری 'لایو مینت' :

لایو وینت با پرداختن به برنامه سفر رئیس جمهور ایران نوشت: وزارت امور خارجه هند اعلام کرده است که در طول سفر حسن روحانی به هند، هر دو طرف پیشرفت های بدست آمده در روابط دو جانبه را بررسی و در مورد مسائل منطقه ای و دو جانبه مورد علاقه گفت و گو خواهند کرد.


روزنامه 'تایمز هدلاین' :

تایمز هدلاین ورود رئیس جمهوری کشورمان به هند را پوشش داد و به آن پرداخت. این روزنامه به برنامه های رییس جمهوری ایران در این شهر پرداخته و نوشت: در طول سفر وی، مقامات هندی با رئیس جمهوری ایران دیدار خواهند کرد و دو کشور توافقنامه هایی در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی امضا خواهند کرد.

 

کوینت:

رسانه خبری 'کوینت' هند نیز در این خصوص نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران که عصر پنجشنبه وارد حیدرآباد شد، پس از حضور دو روزه در این شهر، روز شنبه 17 فوریه (28 بهمن ماه ) با نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو دیدار خواهد کرد.
رسانه خبری فوق تاکید کرد: هند و ایران دارای روابط بسیار خوب و نزدیکی هستند و انتظار می رود سفر حسن روحانی به تقویت روابط دو جانبه دو کشور کمک کند.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در راس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند برای یک دیدار رسمی سه روزه وارد حیدرآباد شد.


به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و محمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی رییس جمهوری کشورمان را در این دیدار همراهی می کنند، همچنین هیاتی مرکب از فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی نیز همراه حسن روحانی به هند سفر کرده اند.
روحانی در بدو ورود به حیدرآباد همچنین از سوی غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند و محمد حق بین سرکنسول ایران در حیدرآباد مورد استقبال قرار گرفت. ایرانیان مقیم حیدرآباد نیز با تجمع در مسیر تردد کاروان ریاست جمهوری، به روحانی و هیات همراه خوشامد گفتند.
قرار است در جریان این سفر رییس جمهوری ایران از هند، نزدیک به 15 توافقنامه و یادداشت همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضا شود. همچنین در این سفر، یک بیانیه سیاسی مشترک نیز از سوی ایران و هند منتشر خواهد شد.

امضای موافقت نامه ارتقا همکاری های کنسولی بین دو کشور از جمله تسهیل روادید از دیگر اهداف این سفر است.

روحانی در حیدر آباد با علمای اسلامی دیدار کرده و در نمازجمعه این شهر سخنرانی خواهد کرد. روز شنبه پیش رو نیز پس از ورود روحانی به دهلی نو، مراسم استقبال رسمی از وی به عمل خواهد آمد. رئیس جمهوری کشورمان در این روز با رامنات کنوید همتای هندی خود، نارندرا مودی نخست وزیر و سوشما سواراج وزیر امورخارجه هند دیدار خواهد کرد. وی همچنین در نشست اقتصادی ایران و هند شرکت خواهد نمود. نخست وزیر هند سال گذشته به دعوت روحانی از ایران دیدار کرد.
روابط ایران و هند دارای روابط تاریخی مستحکمی می باشد. در حال حاضر همکاری های گسترده اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد.
هند سال گذشته در پروژه توسعه بندر چابهار مشارکت کرد و قرار است در آینده نزدیک شرکت های هندی طرح احداث خط آهن چابهار به زاهدان را اجرایی کنند.