معاون فرهنگی سپاه گفت: امروز جوانان ما مشکلات کار دارند و توقعات آنها هم بالا رفته است و با مهارت آموزی می توان مشکلات آنها را اصلاح کرد.

به گزارش مرور نیوز، نخستین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه امروز دوشنبه 30بهمن‌ماه در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد. سردار سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان این که  یکی از اساس تهاجمات دشمن امروز ایجاد شکنندگی در هویت ما است، گفت: در این میان افرادی هم ناآگاهانه به این مسائل دامن می زنند در حالی که تشخیص درستی ندارند.

وی ادامه داد: امروز جوانان ما مشکلات کار دارند و توقعات آنها هم بالا رفته است و با مهارت آموزی می توان مشکلات آنها را اصلاح کرد، لازمه این کار هم در ابتداء انگیزه دادن به سرباز است، زیرا کسی که خود داوطلب یادگیری است با کسی که به اجبار بیاید خیلی متفاوت است.

معاون فرهنگی سپاه تاکید کرد: کسی که خود به دنبال مهارت آموزی بیاید قطعا عطش لازم را دارد، در واقع مشوق‌هایی را می توانیم در خدمت سربازی روی کار بیاوریم تا ایجاد انگیزه کند، از سوی دیگر ایجاد شرایط ایده آل برای مهارت آموزی سربازان در مسیر تحول علمی خود آنها باشد که کار خیلی سخت است و آموزش عالی امروز خود را با نیاز کشور تطبیق نمی دهد و همین امر کار را سخت می‌کند ولی ما باید حداکثر تخصص و مهارت را باید به هم نزدیک کنیم.

نقدی یادآور شد: ظرفیت های لازم برای عملی کردن این کار نیز استفاده از پتانسیل خود نیروهای مسلح است زیرا ما تاسیسات و کارگاه های زیادی را داریم، حتی ما امروز می توانیم مدل های جدید را از سربازی طراحی کنیم، امروز می توان سربازی سه ساله را با امتیاز بیشتری ایجاد کنیم تا کارهای تخصصی در زمان مشخص ماه عسل خود را نشان بدهد.

ایجاد مدل جدید می تواند از میزان کار نیروهای مسلح بکاهد 

وی افزود: ایجاد مدل جدید می تواند از میزان کار نیروهای مسلح بکاهد و در مقابل از نیروی سرباز متخصص استفاده کند و یک سرباز با این ظرفیت جذب شود، همچنین باید بسیج عمومی برای حل مشکلات مردم را مدنظر قرار دهیم، در بسیاری از روستاها و شهرها می توانیم کار تحصیل برای بیسوادها را در پیش بگیریم یا حتی در بخش کشاورزی به روستاییان باتوجه به تکنیک‌های جدید کمک کنیم.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه باید از ظرفیت پادگان‌ها و مراکز مدیریت بحرانی که امروز از کار افتاده است به عنوان کارگاه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: امروز در استان خوزستان که در زمان جنگ بسیاری از این اماکن را داریم واقعا بلااستفاده مانده است به مراکز تولید در بخش های مختلف تبدیل شده است، البته باید استعدادهای نظری و ویژه را نیز پیدا کنیم، ضمنا مراکز تحقیقاتی در کنار پادگان‌ها هستند که می‌توانند با پادگان ها مشارکت کنند.

نقدی در پایان گفت: بحث مهارت آفرینی سربازان بسیار مهم و مبارک است و امام راحل هم دقت نظر زیادی بروی این موضوع داشتند و امید است بتوانیم در این مسیر به بهترین شکل عمل کنیم.