فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پیکرهای جمع آوری شده سالم نیستند و به صورت قطعات جدا از هم هستند، گفت: پس از رسیدن پیکرها به دامنه کوه، مسئولین مربوطه باید با آزمایش های تخصصی DNA پیکرهای عزیزان را شناسایی کنند.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت جستجو و کشف پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، گفت: روز گذشته نیروهای تیپ ۶۵ نوهد به همراه نیروهای هلال احمر توانستند به صورت پیاده مسیر زمینی را تا قله کوه طی کنند و در نهایت ساعت ۹ شب گذشته به آنجا برسند. به دلیل شرایط سخت حاکم بر نقطه حادثه امکان برگشت آنها میسر نبود و به همین علت شب را در آنجا سپری کردند.

وی افزود: در تماسی که صبح امروز با جانشین نزاجا که فرماندهی میدانی عملیات را بر عهده دارد، برقرار کردیم اعلام شد که نیروها موفق شده اند قطعات کشف شده از پیکر جانباختگان را شناسایی و بسته بندی کنند که هم اکنون به صورت پیاده در حال پایین آوردن این بسته ها هستند و پیش بینی ما این است که این روند ۲ ساعت و نیم به طول بیانجامد.

امیر حیدری ادامه داد: تیم دوم نیز برای اعزام به محل نقطه مورد نظر آماده است و به محض رسیدن تیم اول اعزام خواهند شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پیکرهای جمع آوری شده سالم نیستند و به صورت قطعات جدا از هم هستند، اظهار داشت: پس از رسیدن پیکرها به دامنه کوه، مسئولین مربوطه باید با آزمایش های تخصصی DNA پیکرهای عزیزان را شناسایی کنند.

وی در پایان در خصوص امکان انتقال پیکرهای جانباختگان به وسیله اسکی بازان، تاکید کرد: بعید به نظر می رسد با توجه به شرایط سخت آب و هوایی که بر منطقه حاکم است بتوان چنین کاری کرد، اما از تیپ ۴۵ واکنش سریع نیروی زمینی نیز خواسته ایم تا در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در صورت نیاز این عملیات صورت گیرد.