عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه پروژه استیضاح وزیر راه از چند ماه قبل کلید خورده و حوادث اخیر این موضوع را تشدید کرده است، گفت: نمایندگان مجلس از سلایق مختلف در قالب دو لیست مجزا در حال جمع‌آوری امضا برای استیضاح هستند.

به گزارش مرور نیوز، به گزارش مرور نیوز، بهروز بنیادی اظهار داشت: در حال حاضر طرح استیضاح آخوندی توسط نمایندگان با گرایش مختلف سیاسی در مجلس با دو لیست مجزا به امضا رسیده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی توسط نمایندگان در مجلس در حال انجام است به‌طوری‌که تاکنون یک گروه 15 نفره از نمایندگان لیست امضاء شده را به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم کردند و تعدادی دیگر نیز تاکنون نزدیک به 40 امضا جمع کردند.

جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی

بهروز بنیادی با اشاره به این‌که قبل از این حوادث پروژه استیضاح وزیر راه و شهرسازی کلید خورده بود اما با توجه به بروز سانحه هوایی که منجر به جان باختن 66 نفر از هم‌وطنانمان گردید تشدید شد، بیان داشت: تأکید بر عدم توانایی در مدیریت بحران‌های هوایی، ریلی، زمینی و مسکن، عدم بهسازی راه‌های روستایی و شهری، رکود بازار مسکن و نیز حوادث اخیر از موضوعاتی است که نمایندگان موضوع استیضاح را در دستور کار قرار دادند.

نماینده کاشمر با بیان این‌که احتمال تجمیع دو لیست امضاء شده برای استیضاح وزیر وجود دارد، افزود: برخی از نمایندگان نیز پیشنهاد کردند که رئیس‌جمهور قبل از این‌که مجلس بخواهد وزیر را استیضاح کند موضوع را در هیأت دولت و با جابه‌جایی حل کند.

جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی

نمایندگان با گرایش مختلف سیاسی طرح استیضاح آخوندی را امضا کردند

بنیادی با تأکید بر این‌که امضاء‌کنندگان لیست استیضاح وزیر راه و شهرسازی از تمامی گروه‌ها و سلایق هستند و جمع‌آوری امضا همچنان ادامه دارد، یادآور شد: باید طبق روال آئین‌نامه مجلس طرح استیضاح پیگیری شود بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را برای تعیین تکلیف و تصمیم نمایندگان اعلام کرد.