مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گقت: رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

به گزارش مرور نیوز، مشاور مقام معظم رهبری در دیدار با شیوخ عراقی طی سخنانی بر نقش مهم و جدی رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق پرداختند.

علی‌اکبر ولایتی در دیدار با شیوخ اهل سنت عراق با اشاره به روابط دو ملت ایران و عراق گفت: وحدت در ملت و اشتراکات سرمایه‌ای است که نمی‌توان با پول خریداری کرد  و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا این سرمایه را از دو ملت بگیرند و اگر همکاری دو کشور نبود عراق تاکنون توسط طرح‌های شوم دشمنان تجزیه شده بود و یا در اختیار تروریست ها قرار می‌گرفت.

وی افزود: رهبری در حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بسیار جدی هستند و باید با تحکیم و توسعه روابط در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه گام برداشت.

با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم

براساس این گزارش، در این دیدار جاسم الکنانی مسئول دفتر عشایر عراق و رییس هیات شیوخ عراق با تمجید از نقش مرجعیت عراق و به ویژه آیت‌الله سیستانی که فتوای جهاد علیه داعش را صادر کرد، اظهار کرد:‌ عشایر همان موضعی را اتخاذ کرد که در قیام 1920 اتخاذ  کرده بوده و با حمایت برادران ایرانی توانستیم داعش را از کشورمان بیرون کنیم.

وحدت

وی همچنین مراتب سپاس و قدردانی خود از رهبری، ملت و  دولت ایران به خاطر همکاری و جانبداری از ملت عراق در مقابله با داعش ابراز کرد.

در این دیدار شیوخی از عشایر موصل، دیاله کلانه و دیگر نقاط عراق حضور داشتند و به بیان دیدگاه های خود پرداختند.