در مذاکرات ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه ایران و خانم آنا گوپکو رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اوکراین، افزایش روابط پارلمانی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، در آخرین روز از برنامه هیات ایرانی به سرپرستی رحیم پور در سفر به کی یف، معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و مقام اوکراینی، روابط دو کشور در عرصه های مختلف و افق توسعه همکاری ها به ویژه پارلمانی را بررسی کردند. 
در این دیدار که روز جمعه برگزار شد، آنا گوپکو رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اوکراین با اشاره به اهمیت روابط با تهران از نگاه کی یف، بر ضرورت تقویت همکاری های پارلمانی تاکید کرد.
وی گفت که پارلمان اوکراین آماده تبادل هیات های پارلمانی با ایران است و همچنین از توسعه روابط با جمهوری اسلامی پشتیبانی می کند.
مقام اوکراینی اعلام کرد که برنامه ریزی لازم در پارلمان اوکراین برای برای رفع موانع موجود در مسیر همکاری با ایران صورت خواهد گرفت.
رحیم پور معاون وزارت امور خارجه نیز با تاکید بر اهمیت نگاه پارلمان اوکراین به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، به وجود زمینه های فراوان برای ارتقای همکاری های دو کشور اشاره کرد. 
وی با تاکید بر اینکه چشم انداز روابط دوجانبه مثبت است، توجه و اقدام نمایندگان پارلمان دو کشور به رفع موانع و تقویت زیرساخت های مناسبات به ویژه در بخش های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل و گردشگری را بسیار کارآمد خواند. 
همچنین در این دیدار، طرفین بر لزوم تبادل دیدگاه ها در سطوح مختلف پارلمانی نظیر رئیسان، گروه های دوستی و مسئولان کمیسیون های سیاست خارجی مجالس دو کشور تاکید کردند.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران همچنین در چارچوب سفر سه روزه به اوکراین با پاول کلیمکین وزیر امور خارجه و سرگئی کیسیلیتسا معاون وزارت امور خارجه این کشور در باره راهکارهای توسعه روابط دو کشور جداگانه دیدار و مذاکره کرد.