معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: آمریکا چندین بار تلاش کرده پای ایران را مجددا به شورای امنیت باز کند و هر بار ناکام مانده است و همچنین بحث یمن تلاش هایی را داشتند و شکست خوردند واین نشان دیگری از انزوای آمریکا در صحنه بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری موج، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با حضور در همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدروپلتیک غرب آسیا اعلام کرد به سیاست های  خود در منطقه ادامه می دهیم.

مغرضانه بودن اتهامات یمن در شورای امنیت کاملا روشن بود

سید عباس عراقچی در حاشیه همایش به سوالی در باره شکست قطعنامه ضد ایرانی در جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد : فکر می‌کنم که مغرضانه بودن این اتهامات در نحوه تنظیم گزارش کارشناسی کمیته تحریم یمن در شورای امنیت کاملا روشن بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: اعضای  کمیته تحریم یمن در  شورای امنیت حتی قبل از این‌که به ایران برای بررسی و شنیدن حرف های ما بیایند، قضاوت خود را داشتند و میزان تاثیرگذاری دیگران در این گزارش مشخص بود.

عراقچی گفت: بر اساس این گزارش یک طرفه، آن‌ها  بنا داشتند در شورای امنیت قطعنامه ای که به ایران هم اشاره داشته باشد تصویب کنند که ناکام ماندند و این شکست چندباره دولت آمریکا برای کشاندن ایران به شورای امنیت است.

شکست طرح های آمریکا علیه ایران و یمن

وی در این ارتباط تصریح کرد :در طول یکسال گذشته دولت آمریکا چندین بار تلاش کرده پای ایران را مجددا به شورای امنیت باز کند و هر بار ناکام مانده است ، چه در بحث آزمایشات موشکی و چه درباره آشوب های داخلی و  همچنین بحث یمن این تلاش هارا داشتند و شکست خوردند و این نشان دیگری از انزوای آمریکا در صحنه بین المللی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در این عرصه است .

 معاون وزیرامور خارجه تاکید کرد :ما حتما به سیاست‌های خود در منطقه به آن شکلی که تامین کننده منافع کشورمان هست ادامه می‌دهیم.