رئیس‌جمهور گفت: مردم می‌توانستند به دلایلی نه چندان غیرمنطقی، جهان را در فشار قرار دهند، اما مردم ایران و هرمزگان و پاسداران این سرزمین نخواستند از مردم جهان انتقام بگیرند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهور حسن روحانی با حضور در جمع مردم بندر عباس طی سخنانی اظهار کرد: ما خواهان صلح و امنیت با جهان هستیم، اظهار کرد: تا روزی که جهان با نگاه صلح به ما نگاه کند، ما حافظان این مسیر استراتژیک در این منطقه هستیم و تا روزی که دنیا فکر توطئه نسبت به ملت ایران را در سر نپروراند امنیت این مسیر را حفظ خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: ما به کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس اعلام می‌کنیم که همسایه خوبی برای شما بوده، هستیم و خواهیم بود، دیگران شما را اغفال نکنند. بیگانگان و بدخواهان پشت سر شما شعار ندهند، زیرا آنها به فکر منافع شما نیستند. آنها به این فکر می‌کنند که چگونه سلاح خود را به قیمت گران به شما بدهند و نفت شما را ارزان ببرند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من اعلام می‌کنم تمام کشورهای کنار این آبراه مهم از هند و پاکستان گرفته تا کشورهای سواحل عمان و خلیج‌فارس، سواحل عربستان و سایر کشورها تا عراق همه می‌توانند در سایه قدرت ملت ایران و تصمیم صلح‌خواهانه این ملت، در فکر تشکیل یک اتحادیه بزرگ برای تجارت، گردشگری، صنایع و انرژی باشند.

مردم ایران

برای قدرت دفاعی خود با هیچ کشوری مذاکره نخواهیم کرد.

روحانی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی و همچنین جنگ دوم خلیج‌فارس مردم ایران امنیت این آبراه بزرگ بین‌المللی را حفاظت کردند، تصریح کرد: مردم می‌توانستند به دلایلی نه چندان غیرمنطقی، جهان را در فشار قرار دهند، اما مردم ایران و هرمزگان و پاسداران این سرزمین نخواستند از مردم جهان انتقام بگیرند. در طول جنگ تحمیلی نیروی دریایی و هوایی قدرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران از این آبراه حفاظت کرده و با اسکورت اف 14‌ها و ناوچه‌های نیروی دریایی، نفتکش‌ها به سلامت از این منطقه عبور کردند. اکنون نیز این آبراه مهم توسط نیروی دریایی سپاه و ارتش حفاظت می‌شود. نیروی دریایی همچنین در تنگه باب‌المندب، دریای سرخ و اقیانوس هند حافظ کشتیرانی تجاری جهان است.

این خبر تکمیل می‌شود...