دومین و سومین جلسه از نشست‌های تخصصی کنفرانس بین‌المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، دومین جلسه از نشست های تخصصی کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی برگزار شد.

نشست دوم و سوم تخصصی کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی به صورت همزمان برگزاری شد.

در این نشست عبدالله بن مبارک بن سیف العبری با موضوع "ضروریات اقتصادی در فقه اسلامی و اجرای آن در دوران معاصر"، " هادی أنصار جیلان از ترکیه با عنوان فرمان حقوق خانواده (1917) و رابطه آن با واقعیت، از عمان، محمد هشام عبدالرحمان شکری سلطان از اردن،محمد روشن، علی الموسوی از لبنان، احمد مومنی راد، محمد ابراهیم شمس ناتری، محمد مهدی مقدادی با موضوع بررسی فقهی - حقوقی آسیب های اجتماعیِ فراروی قانون، مقالات خود را ارائه کردند.

سومین جلسه از نشست های تخصصی کنفرانس بین‌المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی عصر پنجشنبه با عنوان " بررسی فقهی - حقوقی آسیب های اجتماعی فراروی قانون" نیز در قم برگزار شد.

️در این نشست دکتر خالد الغفوری از کشور عراق مقاله خود را تحت عنوان " ضرورت اجتماعی و اقتضائات فقهی"، سید محمود میرخلیلی با عنوان سیاست جنایی مبتنی بر فقه پویا و نقش آن در کارکرد قوانین براساس واقعیت های اجتماعی، یوسف الحوری از الجزایر سخنانی را ایراد کردند.

️در این نشست همچنین علی شریفی مقاله ای با عنوان" آسیب شناسی کاربردی تقنین مبتنی بر فقه با تاکید بر واقعیت های اجتماعی"، فرج الله هدایت نیا با موضوع "چالش های خانواده محوری در فقه و نظام قانونگذاری ایران"، دکتر سید احمد حبیب نژاد با عنوان فقر زدایی در بستر نظریه تبعیض مثبت در نظام حقوقی اسلامی، مجید حبیبیان با عنوان اقتراح از اندیشمندان اضطرار اجتماعی - اقتصادی و قانونگذاری را ارائه دادند.

️در این نشست تخصصی همچنین ولادیسلاو ارتمف از روسیه، اقوز هانتان از ترکیه،حسام قدوری عبدالخضیری از عراق، یوسف حوری از الجزایر سخنرانی کردند.

️کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی عصر چهارشنبه در قم آغاز و امشب به کار خود پایان می دهد. مراسم اختتامیه این کنفرانس ساعت 19 امشب برگزار می شود.