وزیر امور خارجه فرانسه با قدردانی ازبرخورد فعال جمهوری اسلامی ایران با توافقنامه برجام و اجرای کامل تعهدات گفت: دولت فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی طرفهای امضاء کننده برجام به تعهدات خود، مواضع آمریکا راموجب شکنندگی این توافقنامه بین المللی می داند و با آن مخالف است.

به گزارش مرور نیوز، وزیر امور خارجه فرانسه در جریان دیدار با دریادار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به بیان مواضع فرانسه درباره برجام و مراودان بانکی ایران و فرانسه پرداختند. 

در فضای پسا برجام چشم انداز روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه بسیار روشن است

ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفتگو با مقامات عالی کشورمان اظهار داشت: با تاریخ، قدرت و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران به خوبی آشنا هستیم و معتقدیم که در فضای پسا برجام چشم انداز روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه بسیار روشن است.

مواضع آمریکا

با مواضع آمریکا در قبال برجام مخالفیم

وزیر امور خارجه فرانسه با قدردانی ازبرخورد فعال جمهوری اسلامی ایران با توافقنامه برجام و اجرای کامل تعهدات گفت: دولت فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی طرفهای امضاء کننده برجام به تعهدات خود، مواضع آمریکا را موجب شکنندگی این توافقنامه بین المللی می داند و با آن مخالف است.

لودریان با اشاره به اقداماتی که از سوی فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به منظور تسهیل مراودات بانکی با ایران در جریان است اظهار داشت: به زودی راهکارهای جدیدی به منظور ایجاد گشایش‌های جدی در روابط پولی و بانکی میان ایران و فرانسه اعلام خواهد شد.