رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به تشکیل کارگروهی در فراکسیون زنان برای پیگیری موضوع حجاب اجباری، گفت: قرار است بعد از تعطیلات نوروز جلسه‌ای در فراکسیون زنان با حضور موافقان و مخالفان حجاب اجباری برگزار شود.

به گزارش مرور نیوز، رئیس فراکسیون زنان مجلس امروز چهارشنبه 16 اسفند در حاشیه جلسه مجلس و در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی پیرامون موضوع حجاب اجباری پرداخت.

پروانه سلحشوری در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح افزایش حداقل سن ازدواج در راستای اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی با ۶۷ امضا به هیات رئیسه ارائه شد.

وی در توضیح جزئیات این طرح، گفت: بر اساس این طرح، حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال در نظر گرفته شده است، البته برای ازدواج بین ۱۳ تا ۱۶ سال دختران و ۱۶ تا ۱۸ سال پسران در صورت اذن ولی و دادگاه صالحه و وجود احراز سلامت و صحت جسمی آن هم توسط پزشکی قانونی منعی وجود ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی درباره اصلاح سن ازدواج فتوا دادند

رئیس فراکسیون زنان درباره اینکه آیا از مراجع عظام کسب نظر شده است، گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از این درباره اصلاح سن ازدواج فتوا دادند.

سلحشوری همچنین با اشاره به تشکیل کارگروهی در فراکسیون زنان برای پیگیری موضوع حجاب اجباری، گفت: قرار است بعد از تعطیلات نوروز جلسه‌ای در فراکسیون زنان با حضور موافقان و مخالفان حجاب اجباری، فعالان مدنی، کارشناسان حوزه علمیه، قوه قضاییه، مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی و ... برگزار شود چون حجاب اجباری مطالبه قشری از جامعه است لذا بررسی آن در این نشست ضروری است.