فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه کاشت نهال و کمک به طبیعت کشور را باید نوعی صدقه جاریه تلقی کرد، ادامه داد: یکی از موارد بسیار ضروری حفظ طبیعت و محیط زیست و پرداختن به درخت و درختکاری است که نیروی زمینی در این رابطه اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی این نیرو برای بهبود وضعیت طبیعی کشور خبر داد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا) در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری این نیرو که صبح امروز در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت طبیعت و منابع طبیعی اظهار داشت: نیروی زمینی همواره به درخت و درختکاری و حفظ منابع طبیعی توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه این کار با برکت ریشه در فرامین مقام معظم رهبری دارد، افزود: نیروی زمینی اعلام آمادگی می‌کند تا در هر جایی که لازم باشد جهت کاشت نهال و کمک به منابع طبیعی و بهبود وضعیت طبیعت کشور حضور یابد.

امیر حیدری با تاکید بر اینکه کاشت نهال و کمک به طبیعت کشور را باید نوعی صدقه جاریه تلقی کرد، ادامه داد: یکی از موارد بسیار ضروری حفظ طبیعت و محیط زیست و پرداختن به درخت و درختکاری است که نیروی زمینی در این رابطه اهتمام ویژه دارد.

نیروی زمینی

فرمانده نزاجا گفت: نیروی زمینی از صبح تا شب با طبیعت سر و کار دارد، لذا یکی از پیوست‌های ما در تمامی رزمایش‌ها اینست که بعد از رزمایش اگر لطمه‌ای به طبیعت خورده است را جبران کنیم.

رزمایش های نیروی زمینی به طبیعت آسیبی نمی رساند

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی سعی ما بر این است که رزمایش‌های خود را مناطقی انجام دهیم که خالی از پوشش‌های طبیعی باشد و به طبیعت آسیبی نرسد.

حیدری با بیان اینکه «مطاع امر رهبری معظم هستیم»، افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در هر مکان و یا هر مقیاس و گستره‌ای از کوه‌ها و زمین‌های مورد نظر جهت انجام درختکاری حضور یابیم و خلاهای احتمالی را پر کنیم.

در این مراسم تفاهمنامه همکاری میان امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی و آقایی معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسید.

همچنین در پایان این مراسم فرمانده نیروی زمینی و معاون وزیر جهاد و کشاورزی به صورت نمادین یک نهال غرس کردند.