نماینده سبزوار گفت: صاحبان اصلی انقلاب یعنی کارگران، روستاییان، عشایر، قالیبافان، زنان بی سرپرست و بازنشستگان با وزیری به نام ربیعی سرو کار دارند که اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نیست، آنها به نظام بی اعتماد شدند.

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی سه شنبه 22 اسفند موافق استیضاح علی ربیعی، نماینده سبزوار به بیان نظرات خود پرداخت.

اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نیست

حسین مقصودی به عنوان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان استیضاح علی ربیعی گفت: صاحبان اصلی انقلاب یعنی کارگران، روستاییان، عشایر، قالیبافان، زنان بی سرپرست و بازنشستگان با وزیری به نام ربیعی سرو کار دارند که اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نیست، آنها به نظام بی اعتماد شدند که این بی اعتمادی باعث می شود پایه های نظام به لرزه بیفتد.

وی ادامه داد: ما در مجلس مصوب کردیم که روستاییان در سن ۷۵ سالگی و با پرداخت ۱۰ سال پول بیمه بازنشسته شوند اما در سال ۹۶ هیچ روستایی بازنشسته نشد. ما هربار که در این‌باره با آقای ربیعی جلسه داشتیم گفت که آقای نوبخت پول نمی دهد انتظار می‌رفت که شما به عنوان وزیر از این موضوع دفاع کنید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر شاهدیم که وضعیت قالیبافان و روستاییان به گونه ای است که اگر یک روز به دلیل مشکلات جسمی سرکار نروند فوری بیمه‌شان قطع می شود که این یک معضل است.

صاحبان اصلی انقلاب

آقای ربیعی شما داعیه خدمت به نظام را دارید

مقصودی خطاب به ربیعی گفت: آقای ربیعی شما که داعیه خدمت به نظام را دارید اگر به اوضاع و احوال این وزارتخانه بزرگ و طویل نگاه می کردید به خوبی به این نتیجه می‌رسیدید که با شنیدن صدای تحصن بازنشستگان و صدای کارگران فولاد اغتشاشات اخیر به وجود نمی آمد. صدای اعتراض مردمی که به صورت برده‌داری نوین و کارگری کار می کنند و اعتراضات آنها تبدیل به اغتشاش شد.

وی تاکید کرد: اگر قرار بود به سمت اصلاحات بروید، رئیس‌جمهور پیام مردم را می شنوید و آقای ربیعی را مانند آقای فانی مجبور به استعفا می کرد اما شما صدای مردم را نشنیدید.

برای شنیدن صدای مردم و کارگران به ربیعی رای منفی بدهید

نماینده سبزوار در پایان گفت: اکنون کارگران زیادی هستند که دو سال عیدی نگرفتند و با داشتن حقوق ۵۰۰ هزار تومان ماه هاست که حقوق دریافت نکردند. ما از نمایندگان می‌خواهیم برای شنیدن صدای مردم و کارگران به ربیعی رای منفی بدهند.