اکنون نزدیک به دو هفته است که از جنوب، شمال و شرق موصل بیش از ۵۰ هزار سرباز عراقی، پلیس و پیشمرگه‌های‌ کرد با حمایت‌های هوایی امریکا بر روی زمین در حوزه میدانی در حال نبرد علیه داعش هستند.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی اشاره کرده که شبه‌نظامیان شیعه عراقی تحت حمایت ایران روز جمعه اعلام کرده‌اند که به‌زودی به جبهه غرب نبرد در موصل علیه داعش ملحق خواهند شد؛ اقدامی که می‌تواند هر گونه عقب‌نشینی تروریست‌های داعش برای عزیمت به سوی سوریه را مسدود کند. با این حال، این خبرگزاری اشاره می‌کند ‌ورود این نیروها ممکن است زنگ خطری برای ترکیه و ایالات متحده باشد. 

این خبرگزاری ادعا کرده است: «شبه‌نظامیان شیعه با هزاران نیرو تحت آموزش‌های سخت‌گیرانه توسط ایران قرار گرفته‌اند. به‌ نظر می‌رسد آنان خود را برای حضور در بزرگترین نبرد در عراق از زمان حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی به آن کشور آماده می‌کنند. ورود این نیروها در مناطق سنی‌نشین اما نگرانی‌هایی را برای کشورهای غربی و ادامه حمایت آنان از دولت عراق در نبرد علیه داعش موجب شده است. یک سخنگوی گروه‌های شبه نظامی شیعه به رویترز می‌گوید که پیشروی به سوی «تل عفر» نقطه مورد کنترل داعش در ۵۵ کیلومتری غرب موصل ادامه دارد و احتمالا نبرد تا ساعات و یا روزهای آینده آغاز خواهد شد.»

گزارش «رویترز» از حضور نیروهای مورد‌ حمایت ایران در بزرگترین نبرد علیه داعش/ ترکیه و آمریکا نگران هستند!

رویترز اشاره می‌کند اکنون نزدیک به دو هفته است که از جنوب، شمال و شرق موصل بیش از ۵۰ هزار سرباز عراقی، پلیس و پیشمرگه‌های‌ کرد با حمایت‌های هوایی امریکا بر روی زمین در حوزه میدانی در حال نبرد علیه داعش هستند. 

این خبرگزاری در ادامه ادعا می‌کند که گروه‌هایی حقوق‌بشری نگران هستند که ممکن است حضور شبه نظامیان شیعه در مناطق سنی‌نشین باعث ایجاد درگیری میان آنان با مردم عادی شود. 

گزارش «رویترز» از حضور نیروهای مورد‌ حمایت ایران در بزرگترین نبرد علیه داعش/ ترکیه و آمریکا نگران هستند!

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که بزرگترین چالش پیش‌رو، زنان و کودکان و لزوم محافظت از جان آنان است که به‌نظر می‌رسد تروریست‌های داعشی بسیاری از آنان را ربوده‌اند و از شهروندان عادی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. 

«احمد الاسدی» یکی از سخنگویان نیروهای شیعه‌شناخته شده با عنوان «حشد الشعبی» گفته است که این عملیات برای قطع راه حیاتی ارتباطاتی داعش با سوریه اهمیت زیادی دارد. او می‌گوید: «این مهم‌ترین و خطرناک‌ترین خط ارتباطی است زیرا موصل را به رقه متصل می‌کند و تنها راه عبور برای داعش است.»

گزارش «رویترز» از حضور نیروهای مورد‌ حمایت ایران در بزرگترین نبرد علیه داعش/ ترکیه و آمریکا نگران هستند!

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که موصل و رقه دو پایتخت نمادین داعش از زمان اعلام خلافت توسط ابوبکر بغدادی در منبر مسجد موصل در آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو بوده‌اند. 

اسدی در ادامه می‌افزاید: «تل عفر مقصد نهایی است و آنجا اوج درگیری‌ها روی می‌دهد. اما ما راه روستاها را برای خروج مردم قبل از رسیدن به آنجا را باز گذاشته‌ایم.»

گزارش «رویترز» از حضور نیروهای مورد‌ حمایت ایران در بزرگترین نبرد علیه داعش/ ترکیه و آمریکا نگران هستند!

این خبرگزاری در بخش پایانی گزارش خود اشاره می‌کند که علاوه بر غرب، به‌خصوص امریکا، دولت ترکیه نیز نگران حضور نیروهای مورد حمایت ایران در مبارزه علیه داعش در موصل است و در این‌باره می‌نویسد: «در تل عفر بخش قابل‌توجهی از اقوام ترکمن زندگی می‌کنند که روابط  فرهنگی و تاریخی دیرینه‌ای با ترکیه دارند. مولود چاووش اوغلو وزیر امر خارجه ترکیه این هفته گفته بود که نیروهای ارتش ترکیه عازم شمال موصل شده‌اند.