ایران چند روز پس از سفر اردوغان به تهران، سه قاچاقچی ترکیه ای را اعدام کرده است.

به گزارش مرور نیوز، پایگاه انگلیسی گاردین (Guardian) با انتشار گزارشی عنوان کرده است که ایران چند روز پس از سفر اردوغان به تهران، سه قاچاقچی ترکیه ای را اعدام کرده است.

در این گزارش آمده است: «مقامات ایرانی تنها 11 روز پس از سفر سال گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به این کشور، سه شهروند ترکیه ای را به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام کرده اند.»

گاردین در ادامه مدعی شده است: «ایران معمولا از اعدام شهروندان خارجی خودداری می کند، بویژه زمانی که آن ها از شهروندان کشورهایی باشند که ایران روابط دوستانه خود را با آن ها حفظ کرده است. اما خانواده این شهروندان ترکیه ای در گفتگو با گاردین اعلام کردند که این اتفاق رخ داده است.

اطلاعات موجود در رابطه با این اعدام ها برای اولین توسط گروه حقوق بشر ایران که در نروژ مستقر است و مسائل مربوط به اعدام ها در ایران را به دقت مورد بررسی قرار می دهد، منتشر شد.

بیشتر اجرای حکم اعدام در ایران به علت قاچاق موارد مخدر صورت می گیرد. ایران که در همسایگی افغانستان یعنی یکی از بزرگترین تامین کنند گان مواد مخدر در جهان قرار داد با چالشی بزرگ در زمینه مبارزه با موارد مخدر روبه رو است.»