جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همزمان با سفر رسمی حسن روحانی به باکو، هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  در جریان سفر روحانی به باکو روسای جمهور دو کشور 7 سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری با هدف توسعه بیش از پیش روابط تهران و باکو، پس از مذاکرات فشرده رئیسان جمهوری دو کشور و در حضور آنان، به امضاء مقامات عالی رتبه ایرانی و آذربایجانی رسید.

برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه زنان و خانواده، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزش و جوانان، برنامه مبادلات فرهنگی میان ایران و آذربایجان، یادداشت تفاهم همکاری‌های بهداشتی و درمانی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه توسعه مشترک بلوک های اکتشاف نفتی در دریای خزر، یادداشت تفاهم در زمینه تقویت همکاری‌های صنعتی، یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی و موافقتنامه سرمایه‌گذاری مشترک در احداث راه آهن رشت-آستارا، هشت سندی است که میان دو کشور به امضا رسید.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز چهارشنبه به دعوت رسمی الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در صدر یک هیات بلند پایه، وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.