یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه‌های مسئول، قیم مردم نیستند و نباید بعضی تصمیمات منجر به هجوم بیشتر مردم به شبکه ها و پیام رسانهای خارجی شود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رحیمی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن تلگرام، گفت: خبر فیلتر شدن تلگرام تا پایان ماه جاری از سوی مرجع مسئولی بیان نشده و بیش از اینکه بار خبری داشته باشد تاثیر آشفته سازی روانی و ایجاد نگرانی در بین مردم داشته است.

وی افزود: فیلترینگ تلگرام با هدف تامین فضای بیشتر و  ایجاد انحصار برای شبکه های اجتماعی ایرانی با ابزار اخراج و فیلترینگ سایر شبکه ها از جمله تلگرام خارج از قواعد رقابت سالم بوده و صرفا به بی اعتمادی بخش قابل توجهی از مردم منجر می شود.

وی ادامه داد: رویکرد تصمیم سازان در حوزه های مختلف نباید بگونه ای شود که مردم احساس ناامنی و بی اعتمادی داشته باشند. دستگاه‌های مسئول، قیم مردم نیستند و نباید بعضی تصمیمات منجر به هجوم بیشتر مردم به شبکه ها و پیام رسانهای خارجی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «پس از حوادث دی ماه ۹۶ حساسیت سیاسی و امنیتی نسبت به تلگرام بیش از حد واقعی آن بزرگنمایی شده است»، گفت: در شرایطی که تلگرام به یک ضرورت در مناسبات اجتماعی مردم از همه تفکرات و سلائق فکری تبدیل شده است اخبار ضد و نقیض از مراجع غیر مسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است.

وی اضافه کرد: نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را بعنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب بهم ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز عقیده کرد: سروش و سایر شبکه‌های مجازی به موازات رسانه ملی بی وقفه و محدودیت در حال فعالیت هستند و افزایش مصنوعی و حبابی مخاطبان با اهرم بستن فضای رقابت، خدمتی به شهروند ایرانی بشمار نمی‌رود.

وی اعتماد را مهمترین رکن تصمیم گیری برای شهروندان جهت استفاده از شبکه های ایرانی دانست و گفت: بجای ایجاد انحصار بلاوجه برای شبکه های داخلی باید تقویت اعتماد مردم و شهروندان اولویت اول در مراجع تصمیم گیر باشد.

وی در پایان افزود: در رقابت تلگرام و سروش مهمترین عامل تعیین کننده در موفقیت آنها استقبال مخاطبان و مردم است نه انحصار و فیلترینگ و اخراج یکی بنفع دیگری.