سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که محمدجواد ظریف وزیر خارجه به ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان سفر می‌کند.

وی افزود: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه فردا (سه‌شنبه) به منظور پیگیری تحولات سوریه و بررسی روند آستانه و نیز همراهی رئیس جمهوری در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: وزیر امور خارجه در سفر به آنکارا، در نشست وزرای خارجه ترکیه، ایران و روسیه با موضوع سوریه نیز شرکت خواهد کرد. بررسی تحولات سوریه و پیگیری توافقات آستانه محور گفت‌وگوهای وزرای خارجه سه کشور خواهد بود. در این نشست دستورکار اجلاس سران سه کشور نیز مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

قاسمی همچنین افزود: وزیر امور خارجه پس از آن و در ادامه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای شرکت در اجلاس میان دوره ای وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم) به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه همچنین بعد از شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه عدم تعهد، و در بعد از ظهر جمعه به دعوت رسمی مقامات جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری خودمختار سفر و با مقامات عالی رتبه آن منطقه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.