استاندار البرز گفت که این استان مقصد آخرین سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در دور اول سفرهای استانی خواهد بود، هر چند که تاریخ دقیق سفر هنوز قطعی نشده است.

به گزارش مرورنیوز، سید حمید طهائی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز، افزود: باید آمادگی کامل برای سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان البرز فراهم شود. 

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به استان از 2 بُعد حایز اهمیت است، افزود: دکتر روحانی در این سفر با اقشار مختلف مردم گفت وگوی چهره چهره خواهد داشت و از منظری دیگر، سفر رئیس قوه مجریه دستاوردهایی برای استان خواهد داشت. 

طهائی با تأکید بر اینکه از این سفر و فرصت پیش رو باید به نفع توسعه استان بهره مند شد، افزود: در این سفر برای پروژه هایی که قرار است تا پایان سال 96 به اتمام برسد، تخصیص اعتبار خواهد شد و یا در قانون بودجه اعتباری در نظر گرفته می شود. 

استاندار البرز با اشاره به ضرورت اخذ تصمیم های راهگشا که ماحصل پیشنهادهای طرح شده خواهد بود، گفت: در حوزه های عمرانی، اقتصادی و برنامه و بودجه پیشنهادهای لازم ارائه شده تا منتج به تصمیم های خوبی برای استان باشد. 

طهائی با بیان اینکه مصوبه ای با عنوان پیوست بودجه ای وجود ندارد، گفت: پیشنهاداتی که به تصویب هیات دولت می رسد، خود گشایش های ویژه ای برای استان و توسعه آن خواهد داشت. 

استاندار البرز ادامه داد:‌ گاهی برخی مصوبات سفر منتهی به اخذ اعتبار نیست، اما منابع مالی فراوانی را برای استان سرازیر خواهد کرد. 

وی با اشاره به اهمیت فوق العاده سفر کاروان تدبیر و امید به البرز، ادامه داد: تحقق قطعی و اجرای طرح های پیشنهادی نیز مستلزم پیگیری مسئولان استان با وزارتخانه های مختلف می باشد، بنابراین مدیران از فرصت پیش رو به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. 

براساس اعلام استاندار 273 فرصت سرمایه گذاری برای استان البرز پیش بینی شده است که در نشست روز سه شنبه با اولویت گذاری، باید احصا شود. 

استاندار البرز همچنین با اشاره به نحوه افتتاح پروژه ها توسط رئیس جمهوری در سفر به استان البرز، گفت: مقدماتی فراهم شده تا پروژه ها از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شود و معاونان و یا وزیران مربوطه نیز خود در محل حاضر خواهند بود. 

طهائی با بیان اینکه سی و سومین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به البرز خواهد بود، افزود: بسترها باید به نحوی مهیا باشد که خاطره خوبی از این سفر به یاد بماند. 

طهائی با تأکید برضرورت استقبال هر چه گسترده تر در این مراسم، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در صحنه استقبال، دوستداران انقلاب را خوشحال و دشمنان را ناامید می کند؛ استقبال مردم پیام ما به جامعه جهانی است که محکم در کنار مسئولان از نظام اسلامی دفاع می کنیم. 

در این نشست که بانک ها، موسسه های اقتصادی و عمرانی و توسعه وابسته به بانک ها، نهادها و سازمان های ملی فعال در بخش اقتصادی حضور دارند، فرصت ویژه ای برای جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم آمده است. 

وی ادامه داد: با جذب سرمایه گذاران علاوه بر تکمیل طرح های نیمه تمام، سرمایه های سرشاری را می توان به استان سرازیر کرد و توسعه استان را در مذاکره با سرمایه گذاران روی ریل شتاب قرار داد. 

طهائی با اشاره به اینکه این موسسات خود صاحب برند در سرمایه گذاری های چند هزار میلیاردی در سایر استان های کشور هستند، گفت: در پروژه های راه سازی، عمرانی، قطارشهری نیز به صلاح بخش خصوصی است که مشارکت داشته و یا از تسهیلات استفاده کنند. 

وی اضافه کرد: مدیران استان برای حضور در این نشست ویژه اقتصادی برای تکمیل طرح های نیمه تمام دستگاه متبوع خود قبل از روز سه شنبه هماهنگی های لازم را داشته باشند. 

وی ضمن بزرگداشت سالروز شهادت دانش آموز دلاور؛ 'محمدحسین فهمیده' و با خاطرنشان کردن تعبیر امام راحل درباره ایشان، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی شهید فهمیده را رهبر نامیدند و این بسیار ارزشمند است که مدال افتخار این شهید برسینه کشور ما و بویژه شهر کرج است. 

وی با اشاره به اینکه شهید دانش آموز فهمیده راه جاویدانی را طی کرد افزود: خداوند به همه ما توفیق بدهد با تمام عظمت و بزرگی راه آن شهید را ادامه دهیم و جوانان شهید فهمیده را الگو و اسوه خود قرار دهند.