رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: سیاست‌های کلی انتخابات مطمئناً به دنبال محدود کردن نمایندگان مجلس نیست.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اصلاح طلبان خوزستان تصریح کرد: نباید سیاست‌های کلی انتخابات به گونه‌ای تفسیر شود که وظایف عارف: برای برگزاری یک کنسرت فریاد وااسلاما سر می‌دهند اما برای آسیب‌های اجتماعی واکنشی نشان نمی‌دهندنمایندگان مجلس در خانه ملت که بر اساس نص صریح قانون از مصونیت برخوردار هستند با اعمال برخی نظارت‌ها محدود شود؛ نمایندگان باید بتوانند با آزادی کامل و در چارچوب قانون اساسی مطالبات مردم را پیگیری کنند و وظیفه خطیر نمایندگی را انجام دهند.

وی استان خوزستان را نماد ایثار و مقاومت دانست و با اشاره به سرمایه‌های بالقوه این استان گفت: استان خوزستان ذخایر بسیاری دارد که مهمترین آن‌ها نیروی انسانی با انگیزه است. با وجود منابع زیرزمینی عظیم و آبهای وسیع دراین منطقه سرنوشت خوزستان نباید همراه با سختی و عقب‌ماندگی باشد.

وی با اشاره به وجود اقوام مختلف در استان خوزستان بر استفاده از این مزیت و لزوم نبودن تبعیض میان اقشار مختلف مردم ‌ایران تاکید کرد و گفت: نقش موثر مردم عزیز خوزستان و عشایر قهرمان در تمامیت ارزی و حفظ مرز و بوم  کشورمان در دوران‌های مختلف بسیار ارزنده است و همین روحیه شجاعت و  دلاوری است که کشور ما را حفظ کرده است و عشایر عزیز خوزستان در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی نشان داده‌اند در راستای وحدت ملی گام بر می‌دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تأسف شدید از وجود معضلات زیست محیطی در استان خوزستان بر ضرورت عزم ملی برای حل مشکل ریزگردها تاکید کرد و با اشاره به حضور نمایندگانی دلسوز از استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های مؤثر مجمع نمایندگان خوزستان و همراهی دولت مشکلات زیست محیطی استان  حل شود.

برخی جریانات به دنبال ناامید کردن مردم از  حرکتی که در خرداد 92 انجام دادند، هستند

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از نقش مؤثر اصلاح‌طلبان خوزستان در حماسه هفتم اسفند94،تاکید کرد: مردم خوب کشورمان نشان دادند به گفتمان اصلاحات اعتقاد دارند و باید تلاش کنیم امید مردم را به ناامیدی تبدیل نکنیم هر چند  برخی جریانات به دنبال ناامید کردن مردم از  حرکتی که در خرداد 92 انجام دادند، هستند ولی اگر خوب عمل کنیم مردم وفادار به گفتمان اصلاح طلبی در انتخابات‌هایی که با حضور همه سلایق سیاسی برگزار شود نشان می‌دهند که رأیشان به گفتمان اصلاح طلبی است،مشروط به آنکه این جریان سیاسی به عهد خود با مردم وفادار باشد و تحقق مطالبات مردم را بطور جدی پیگیری کند.

سیاست‌های کلی انتخابات می‌تواند چالش رد صلاحیت‌ها را حل کند

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب،آن را سندی بالادستی در امر انتخابات دانست و گفت: سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است نتیجه سالها کار کارشناسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و می‌تواند در صورتی که به صورت قانون در آید برخی از چالشهایی که در گذشته با آن رو به رو بودیم از جمله بحث رد صلاحیت‌ها را حل کند.

نمایندگان باید بتوانند با آزادی کامل مطالبات مردم را پیگیری کنند

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه سیاست‌های کلی انتخابات مطمئناً به دنبال محدود کردن نمایندگان مجلس نیست،تصریح کرد:نباید از سیاست‌های کلی انتخابات به گونه‌ای تفسیر شود که وظایف نمایندگان مجلس در خانه ملت که بر اساس نص صریح قانون از مصونیت برخوردار هستند با اعمال برخی نظارت‌ها محدود شود .نمایندگان باید بتوانند با آزادی کامل و در چارچوب قانون اساسی مطالبات مردم را پیگیری کنند و وظیفه خطیر نمایندگی را انجام دهند.

عده‌ای خود را به خواب زده‌اند و نمی‌خواهند باور کنند آنچه که نظام اسلامی را می‌تواند مورد مخاطره قرار دهد آسیب‌های اجتماعی است

عارف در بخش دیگری از سخنان خود  در واکنش به اظهار نگرانی برخی افراد حاضر در جلسه از گسترش آسیب‌های اجتماعی در کشور بخصوص در مناطق محروم گفت: جای سؤال است که چرا عده‌ای برای برگزاری یک کنسرت فریاد وااسلاما سر می‌دهند اما برای آسیب‌های اجتماعی که بعضاً به مرز بحران رسیده است واکنشی نشان نمی‌دهند.آمارها درخصوص آسیب‌های اجتماعی بسیار نگران کننده است و متاسفانه عده‌ای خود را به خواب زده‌اند و نمی‌خواهند باور کنند آنچه که نظام اسلامی را می‌تواند مورد مخاطره قرار دهد همین آسیب‌های اجتماعی است. باید با جدیت و با همکاری همه نهادهای دست اندرکار به آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی برای کاهش آنها و به سامان رساندن چالش‌های اجتماعی پرداخت.