​سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان گفت: با انجام مذاکرات در سطوح مختلف با مقامات اتحادیه اروپا خوشبختانه تحریم ها علیه بانک صادرات ایران برداشته شد که این امر امیدوار کننده و راهگشا خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، حمید بعیدی‌نژاد در جمع خبرنگاران در لندن افزود: رفع مسدودی اموال بانک صادرات از سوی شورای اجرایی اتحادیه اروپا که در جریان مذاکرات برجام محقق نشده بود سرانجام محقق شد و این موضوع برطرف کننده نگرانی ما از تحریم یک بانک بزرگ ایرانی است.

وی با اشاره به فرایند مذاکرات صورت پذیرفته برای تحقق این دستاورد مهم تصریح کرد: در سطوح مختلف و مذاکرات متعدد با مقامات ذیربط اتحادیه اروپا، دستگاه دیپلماسی کشور با همکاری نهادهای دیگر شرایط را به گونه ای رقم بزند که  بانک صادرات  و شعبه بین المللی آن در لندن  دیگر در فهرست تحریم اتحادیه اروپا نباشد.

سفیر کشورمان در بریتانیا خاطرنشان کرد: کماکان حل و فصل مسائل بانکی در دستور کار ما قرار دارد و  امیدواریم روز به روز در این عرصه با شرایط بهتری مواجه باشیم.

بنا به این گزارش اظهار امیدواری شد شبکه بانکی کشور با توجه به بستر فراهم شده و رفع بسیاری از موانع فرارو بتوانند در عرصه بین المللی حضور اثربخش و موثرتری داشته باشند و تنگناهای موجود مرتفع شود.

این گزارش می افزاید: بر اساس پیش بینی های اولیه انتظار می رفت که تحریم ها در ابتدای سال٢٠١٧ در بازه زمانی شش ماهه لغو شوند ، ولی به دلیل پی گیری های دیپلماتیک، تلاش تیم بانکی و پی گیری های  حقوقی و قضایی موثر این گشایش پیش از موعد مقرر عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، شایان توجه است در پی مذاکرات فشرده مسئولان وزارت امور خارجه سرانجام بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور که دارای بیشترین شعب در نقاط مختلف جهان است  با بازنگری مواضع از سوی  اتحادیه اروپا از سیاست  غیر منطقی و ظالمانه آنان تعدیل و بانک صادرات ایران از فهرست بنگاه های مالی تحت تحریم خارج شد.

به باور کارشناسان و صاحبنظران انتشار این خبر و بازتاب های گوناگون آن در محافل داخلی و بین المللی،خروج 

منابع بلوکه شده این بانک در اروپا، بار مثبت داشته‌، می تواند در بالندگی بیش از پیش بانک صادرات ایران در عرصه های داخلی و بین المللی نقش آفرین باشد.