رئیس جمهور گفت: ارتش همواره در چارچوب قانون و انضباط مسیر و راه وظیفه خود را بی کم و کاست و بدون منت و ادعا انجام داده است. هیچگاه در برابر انجام وظایف خود از دولت و ملت جایگاهی را نخواسته است.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهور امروز صبح چهارشنبه 29 فروردین با حضور در مراسم روز ارتش در مرقد مطهر امام خمینی (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام حسن روحانی، با بیان اینکه ارتش و سپاه همواره دوشادوش هم در هنگام ایستادگی و رزم، در میدان جنگ و در هنگام صلح نیز برای خدمت به مردم همواره در کنار هم بودند، تاکید کرد: ایثار و فداکاری سپاه و ارتش در کنار هم برای اعتلای این سرزمین بوده است. از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون در کشورمان هرکجا غرور، افتخار و پیروزی بوده نام ارتش و فداکاری آنها در کنار مفاهیم ارزشمند ما حضور داشته است.

ارتش همواره یک قدرت بازدارنده برای ایران بوده است

وی افزود: ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق، آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و با آمادگی کامل همواره یک قدرت بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آب و خاک و میهن ما بوده است.

روحانی

ارتش سه هدفی که در قانون آمده است را از یاد نمی برد

رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه ارتش برابر قانون اساسی حراست از تمامیت ارضی میهن، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور است، اظهار داشت: همواره ارتش این سه هدفی که در قانون آمده است را از یاد نمی برد و در سرلوحه اهداف و سیاست های فعالیت های خود قرار می دهد. ارتش با ابتکار و خلاقیت چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن برای صنایع دفاعی کشور در  کنار سایر رزمندگان و آمادگی کافی در همه مقاطع حساس، نشان داده است کشور در برابر توطئه بیگانگان دارای بازوی توانمندی است.

روحانی ادامه داد: ارتش همواره در چارچوب قانون و انضباط مسیر و راه وظیفه خود را بی کم و کاست و بدون منت و ادعا انجام داده است. هیچگاه در برابر انجام وظایف خود از دولت و ملت جایگاهی را نخواسته است.

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی که سیاست را خوب می فهمد اما هرگز در بازی های سیاسی وارد نشده است و به وصیت و دستور امام راحل (رض) به خوبی عمل کرده است، تصریح کرد: اگر در رژیم گذشته در کنار فسادهای اقتصادی گاهی نامی از صاحب منصبان ارتش آن روزگار برده می شد، امروز در کنار هیچ فسادی در کشور نام هیچ یک از امیران ارتش وجود ندارد که حاکی از پاکی و اخلاص دست پاکی ارتش جمهوری اسلامی است.

ادامه دارد...