وزیر امور خارجه کشورمان گفت پروسه آستانه تنها روندی است که توانسته درباره سوریه اقدام عملی انجام دهد بر خلاف سایر ابتکارها که در عمل به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، وزیر امور خارجه امروز شنبه 8 اردیبهشت که برای شرکت در نشست سه جانبه به مسکو سفر کرده است در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت پروسه آستانه به عنوان تنها روندی که توانسته درباره سوریه اقدام عملی انجام دهد بر خلاف سایر ابتکارها که در عمل به نتیجه ای نرسیده اند، در طول یکسال گذشته در سطوح مختلف کارشناسی، معاونان وزرا، وزرا و روسای جمهور داشته باشد و توانسته یک روند کاهش تنش در صحنه میدانی و روند سیاسی را برای پیدا کردن راه حل شروع کند.

زمینه رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه کاهش یافت

وی افزود بعد از تحولاتی که اخیرا در میدان سوریه بخصوص اقدامات نظامی آمریکا رخ داد و شرایط را وخیم کرد و زمینه رسیدن به راه حل سیاسی را کاهش داد لازم بود که سه وزیر خارجه یکبار دیگر جمع شوند تبادل نظر کنیم تا ببینیم چطور میتوانیم روند استانه و سوچی را ادامه دهیم.

وزیر خارجه افزود در این جلسه ما نسبت به ادامه کار برای راه حل سیاسی، مخالفت با هر گونه اقدامی که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را خدشه دار میکند تاکید خواهیم کرد.

محمدجواد+ظریف+وزیر+امور+خارجه

ظریف گفت ما به عنوان بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی حتما با هر گونه استفاده از سلاحهای های شیمیایی مخالفیم و در این جلسه هم هر سه وزیر بر آن تاکید خواهیم کرد اما برای اثبات استفاده از این سلاح باید از کارشناسان بین المللی بی طرف در محل استفاده کرد و هیچ کشوری حق ندارد که تصمیم گیری و اقدام واکنشی را حق خود بداند.

وی ادامه داد همینطور مذاکرات دو جانبه هم با روسیه و ترکیه داریم به عنوان دو کشوری که مناسبات گسترده سیاسی و اقتصادی با آنها داریم.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص دیدار دوجانبه با روسیه درباره برجام گفت با لاوروف همواره درباره مسایل برجامی صحبت می‌کنیم و امروز هم علاوه بر مسایل دوجانبه در مورد ضرورت رعایت برجام و همینطور همکاری در این زمینه گفت‌وگو خواهیم کرد.