وزیر خارجه کشورمان گفت: مهم‌ترین اقدامات ما گرفتن تضمین است و همانطور‌ که رئیس جمهور گفتند برای همه انتخاب‌ها آمادگی داریم اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع مردم ایران هم از برجام تضمین شود.

به گزارش مرور نیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر خود به چین با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کردند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که برای دیدار دوره‌ای درباره برجام به چین، روسیه و بروکسل خواهد رفت در اولین مقصد سفر خود در پکن مورد استقبال مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه چین قرار گرفت.

مهم است مذاکرات ما با گروه 5 شروع شود

ظریف با اشاره دیدار با وزیر خارجه چین طی روز یکشنبه گفت: برای ما مهم است که مذاکرات ما با گروه 5 شروع شود. این یک سفر کاری است و من با وزیر خارجه چین دیدار می‌کنم.

وی افزود: برای ما مهم است مذاکره با دوستانمان گروه پنج شروع شود، چین از نزدیکترین دوستان ایران است و امروز درباره تصمیم گیری که ایران قرار است با توجه به نحوه تضمینی که سایر اعضای 5+1 بعد از خروج آمریکا در مورد اجرای برجام و دریافت منافع برجام توسط مردم ایران می‌دهند صحبت کنم.

محمد جواد ظریف

قبل از برجام روابطمان با چین خیلی خوب بود

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما با چین همواره روابط خوبی داشتیم؛ قبل از برجام روابطمان با چین خیلی خوب بود و در دوران برجام نیز چین با فاصله زیادی شریک تجاری ایران بود.

چینی‌ها در کنار ما خواهند بود

ظریف یادآور شد: امروز همه اطمینان داریم که چینی‌ها در کنار ما خواهند بود و قرار است در این زمینه صحبت کنیم.

علاوه بر وزیر خارجه چین هیات ایرانی با مقامات دیگر در سایر حوزه‌های مورد علاقه نیز گفت‌وگو خواهد کرد.