رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بارها از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواسته ایم که پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به قوه قضائیه ارسال شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی افزود: تحقیق و تفحص به عنوان حق قانونی مجلس شورای اسلامی است و تاکنون بررسی هایی را در این پرونده انجام داده است.

وی تصریح کرد: این پرونده تحقیق و تفحص مربوط به دوره قبل مجلس شورای اسلامی بود و طبیعتا چون در مجلس مهلت به نتیجه رسیدن نداشت، انتظار داریم این پرونده به قوه قضائیه ارسال شود.

شهیدی با بیان اینکه ما هم تشویق می کنیم که این پرونده در قوه قضائیه رسیدگی شود، ادامه داد: بنیاد شهید دو سه بار از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده که تحقیق و تفحص به قوه قضائیه برود تا این نهاد پرونده را بررسی کند و اگر حق و حقوقی از بنیاد شهید از بین رفته، به صورت ویژه پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ما هم این پرونده را به خوبی دنبال می کنیم و از کسانی که در راستای رسیدگی به این پرونده زحمت کشیدند، تشکر می کنیم چرا که حدود یکسال رسیدگی به آن طول کشید.

معاون رئیس جمهوری افزود: طبیعی است که مشخص کننده و روشن کننده این برنامه قوه قضائیه است و هر طوری که دستگاه قضایی این پرونده را دنبال کند، ما موافق هستیم.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه قضایی مجرمی را در راستای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید شناسایی کرد و اگر کوتاهی در این زمینه شده است، هر فردی که می خواهد باشد ما هم موافق هستیم و پیگیری می کنیم و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

شهیدی با بیان اینکه موضوع تحقیق و تفحص مربوط به دوره قبل بوده است، اظهار کرد: در دوره کنونی هم اگر کسی تخطی کرد باید موضوع پیگیری تا مجازات شود.

** دنبال اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوالی که آیا برای موضوع خاصی از این نهاد به مجلس شورای اسلامی می روید، گفت: رفتن من به مجلس شورای اسلامی به عنوان اینکه در پارلمان بخواهم صحبت داشته باشیم نیست، بلکه درباره دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

وی اظهارکرد: بنیاد شهید چند جلسه با فرزندان ایثارگر و شاهد درباره این قانون برگزار کرده و این موضوع را مدت ها است که دنبال می کنیم تا بتوانیم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دائمی کنیم که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی این قانون را هفته گذشته دائمی کرد.

معاون رئیس جمهوری با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل دائمی کردن این قانون، گفت: تلاش ما برای برگزاری نشست با نمایندگان مجلس انجام اصلاحات در این قانون است و این اصلاحات به صورت مشترک میان مجلس و بنیاد شهید صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: روز گذشته برخی از معاونان بنیاد شهید با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار کردند که نمایندگان ایثارگر از فراکسیون شاهد و ایثارگر در این نشست حضور داشتند اما اطلاع ندارم که این قضیه به کجا رسیده است.

شهیدی ابراز امیدواری کرد این قانون با حمایت بیشتر نمایندگان مجلس برای تصویب نهایی آماده شود چرا که ما می خواهیم در اولین جلسه دو فوریتی مجلس، نظرات خودمان را ارائه دهیم تا قانون جامع را کامل تر کنیم.

وی با بیان اینکه این قانون به نفع ایثارگران است، ادامه داد: البته برخی فکر می کنند این قانون برای افراد خاصی از ایثارگران است اما برای ما فرقی نمی کند و همه این افراد فرزندان بنیاد شهید هستند؛ نظر ما این است که خواسته آنها را تا حد امکان بتوانیم به مصوبه تبدیل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: امیدواریم پس از تصویب نهایی این قانون در مجلس شورای اسلامی، به بنیاد شهید ابلاغ شود تا ما آن را اجرایی کنیم.

** ممکن است برخی از ایثارگران از خدمات بنیاد شهید گلایه داشته باشند

شهیدی در خصوص نامه برخی از ایثارگران و گلایه هایی که از بنیاد شهید داشته اند، در پاسخ به ایرنا گفت: جامعه ایثارگری بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و بنیاد شهید همه توان خود را به کار گرفته که خدمات مطلوب و مناسبی را به آنان ارائه دهد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات به گونه ای بوده که منجر به اظهار رضایت مقام معظم رهبری و نیز کسب رتبه برتر بنیاد شهید در میان دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی در سال1395 شد، در عین حال ممکن است تعدادی از ایثارگران گلایه هایی داشته باشند.