عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر تقویت فرهنگ ولایت‌پذیری در جامعه دینی عصر حاضر گفت: امام راحل جریان ولایت‌فقیه را در جهان برجسته و ماندگار کرد.

​به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در جمع مردم مازندران در مصلای جمعه ساری اظهار داشت: محاسبه نفس نخستین راه سالکان الی الله است و آشتی با خدا تنها با محاسبه رخ می‌دهد.

وی افزود: امام راحل با انقلاب شکوهمند ولایت فقیه را در جهان برجسته کرد و این موصوع برگرفته از مکتب علی ابن ابیطالب(ع)  بوده است.

خاتمی با بیان اینکه تزکیه نفس سبب می‌شود پاکی و بی‌آلایشی روح انجام شود، تصریح کرد: اگر بی‌توجه و بدون یاد خدا بخوابیم آرامش رو به افول می‌گذارد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه خواب برادر مرگ است، افزود: در روایات تاکید شده است که قبل از خواب حسابرسی از اقدامات روزانه انجام شود.

وی با بیان اینکه روزه‌خواری امری مضموم است گفت: افسوس در هنگام مرگ به سراغ افرادی می‌روند که از یاد خدا غافل مانده‌اند. در برابر لطف خدا انسان‌ها ذره‌ای بیش نیستند.گناه را نباید توجیه کنیم و باید در مذموم شمردن آن تلاش شود.

خاتمی با اشاره به اینکه پدیده بی‌حجابی و کم‌حجابی در جامعه گسترش یافته است،  افزود: اختلاس و دزدی در کنار بدحجابی همه از گناهان به شمار می‌آید و نباید گناهان کوچک شمرده شوند. تحقیر گناه سبب می‌شود فرد اقرار به گناه داشته باشد.

وی با تسلیت ایام ضربت خوردن مولای متقیان عالم در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، گفت: عدالت مجسم و قله فصیلت‌ها امیرمومنان(ع) است. این اجتماع عظیمی که در این مجلس حاضر شده و در سراسر کشور از سویدای دل یک کلام دارند که از سویدای جانمان عاشق بیقرار مولا هستیم و به مولایی عشق می‌ورزیم که دارای ویژگی منحصر به فرد بوده است. او بزرگی بود که بیشترین مدال‌ها را از خدا و پیامبر خدا(ص) دریافت کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سی امین سالگرد ارتحال امام راحل گفت: اکنون از بزرگی می‌گوییم که در مورد او فراوان بیان شده و باید اغراق کنیم، معمار کبیر انقلاب شرق را متحیر کرده، غرب را از جا برکند و عالم را به خود مشغول کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه ویژگی نخست امام جامعیت او بوده است، تصریح کرد: تنها فقیهی که از ولایت فقیه گفت و به عنوان تز و ایده حکومتی در برابر لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق، مردمسالاری دینی را مطرح کرده امام راحل بودند.

وی با بیان اینکه امام برای سقوط رژیم شاه هیچگاه سراغ مبارزه مسلحانه نرفت و قبول نداشت و می‌گفت مردم باید آگاه و به صحنه بیایند و ایشان عاشق مردم بود تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب از عنصر عاشورا به عنوان عنصر حرکت و جنبش دینی استفاده کرد.