عضو هیات رئیسه و فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نمایندگان مجلس برنامه ای برای سفر به روسیه و دیدار مسابقات فوتبال در جام جهانی ندارند.

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی وکیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد می شود، اگر سهمیه ای برای اعزام نمایندگان به جام جهانی وجود دارد، آن را به بانوان فوتسال ایران که قهرمان آسیا شده اند، اختصاص دهد تا مباحث در خصوص اعزام نمایندگان به جام جهانی نیز برطرف شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آینده برجام چه خواهد شد، افزود: در بدبینانه ترین حالت باید مبنا را بر خروج اروپایی ها از برجام داد که در این حالت نباید درگیر اما و اگرها شد و باید به توان داخلی اتکاء کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مساله برجام، نظام از آن حمایت کرد و برجام یک معاهده در کلیات نظام بود و به دلیل اینکه در آن شرایط برجام برآیند اجماع داخلی و تامین کننده منافع ملی بود، به صورت طبیعی مورد تایید اصلاح طلبان نیز قرار گرفت.
وی تاکید کرد: برجام ترمز رفتار ساختارشکن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست و حتی اگر پوسته برجام نبود، در معادلات سیاسی مشخص نبود چه اتفاقی می افتاد.
وکیلی تصریح کرد: اکنون تقابلی که صحنه جهانی در مقابل دونالد ترامپ ایجاد کرده است را باید بی شک محصول برجام دانست.
عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: اگر برجام نبود، ایران ذیل فصل 7 سازمان ملل متحد باقی می‌ماند و اگر اینگونه می‌شد با وجود تندروی های ترامپ، ایران در جامعه جهانی بسیار منزوی می شد.
به گفته وی، ایران اکنون یک مصونیت در صحنه جهانی دارد و آن خارج شدن از فصل 7 سازمان ملل متحد است و هیچ کشوری نمی تواند به ایران گمان بد ببرد.
وکیلی بیان کرد: بنابراین کسانی که گمان می‌کنند برجام بی‌تاثیر بوده است، سناریوی واقعی را متوجه نیستند که قرار بود بر سر ایران چه آید.
وی تصریح کرد: تاکنون برجام تاثیرات مثبت خود را داشته است، اما اکنون باید شرایط جدید را مد نظر گرفت که صحنه جهانی، به طور محسوس تغییر آرایش داده و دچار یک پوست اندازی جدید شده است و در این شرایط باید دید کدام سناریو بیشترین منفعت را برای کشور و کمترین ضرر را دارد.
وکیلی خاطرنشان کرد: به ماندن اروپایی‌ها در برجام امید چندان واقع بینانه ‌ای نیست و مطابق گفته مقام معظم رهبری باید مسائل را در داخل حل کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر کمبود کاغذ نیز گفت: در یک مرحله به دلیل نبود هماهنگی میان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت ،معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، کاغذ با دلار قیمت سابق ثبت سفارش می شد اما به دلیل تخصیص نیافتن ارز این کالا در گمرکات باقی مانده بود که با هماهنگی و تشکیل کمیته مشترک تصمیم بر این شد تا این امر مرتفع شود.
وکیلی ادامه داد: اما قیمتی که برخی واردکنندگان کاغذ اظهار می‌کنند با قیمت واقعی فاصله بسیار دارد که این تقاوت قیمت ها باعث ایجاد یک رانت و سوء استفاده می شود، که از مابه التفاوت قیمت ارز دولتی و ارز آزاد به وجود آمده است و به شکلی که قیمت کاغذ با تناژ 600 دلاری در برخی اظهارات تا 2 هزار دلار نیز اظهار شده است.
وی اضافه کرد: این نوسانات قیمت کاغذ وارداتی از جیب بیت المال است که موجب سوء استفاده برخی از واردکنندگان قرار می گرفت و باید جلوی آن گرفته می‌شد.
وکیلی تاکید کرد: اگر براساس تخصیص‌های بانک مرکزی کاغذ وارد و عرضه شود، مشکلی در عرضه و قیمت وجود نخواهد داشت و قیمت حال حاضر کاغذ تحریر و روزنامه‌ای دارد به مراتب بیش از قیمتی واقعی آن است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح حمایت از کودکان نیز گفت: این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان در کمیسیون تخصصی در حال پیگیری است.