حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: این ملت خسته نیست، ناامید نیست، این ملت میدان کار را میدان مسابقه می داند. ملت ایران به رغم سیاست هایی که می خواهد مردم را دور کند ایستاده است.

به گزارش مرور نیوز، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای  در خطبه اول نماز عید فطر امسال فرمودند: عید سعید فطر را به همه برادران و خواهران حاضر در این اجتماع عظیم و پرشور و به همه ملت ایران و به همه امت اسلامی تبریک عرض می کنم. عید سعید فطر روز پاداش گرفتن آنها است که زحمت کشیدند و تلاش کردند و کارهای نیک انجام دادند

ایشان افزودند: خداوند ماه مبارک رمضان را برای ملت میدان مسابقه قرار داده است. به حمد الله ملت ما هرسال در این مسابقه امتیازهای بیشتری را به دست می آورد، وقتی هر سال را با سالهای قبل از آن مقایسه می کنیم پیشرفت در معنویت و در کارهای نیک و در اعمال مقرب انسان به خدای متعال در میان مردم بیشتر می بینیم.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: تلاوت قرآن و جزء خوانی قرآن در یک شهر شروع شد و امروز در بسیاری از شهرهای کشور قرائت قران تکرار می شود. مجالس دعا و مجالس مناجات و حال و حضور مردم در این مجالس هر سال بیشتراست. بنده امسال تحقیق کردم مجالس دعا و ذکر و مناجات و توسل و موعظه از هر سال گرم تر، گیراتر و پرجمعیت تر بوده است، این همان میدان مسابقه است

رهبر انقلاب فرمودند: در مساجد افطاری دادن به مردم در بین مردم مرسوم شده است و در خیابان ها و شهرها فرش می اندازند و افطاری ساده می دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: افطاری دادن امسال از سال های گذشته بیشتر بود پررونق تر بود؛ این پیشرفت در این مسابقه است و اوج درخشندگی ماه رمضان در شب های قدر بود و آن اجتماع عظیم مردم در همه شهرهای سراسر کشور که مردم دست ها را به دعا بلند کردند.

ایشان گفتند: لطافت و صفای روح خود را افزایش دادند و اینها تلاش های میدان مسابقه است و راهپیمایی روز قدس یک پدیده منحصر به فرد بود و امسال نیز راهپیمایی روز قدس بی نظیر بود.

حضرت آیت الله خامنه ای  فرمودند: این ملت بیدار و پرانگیزه است. این ملت خسته نیست و کشورهایی که القا می کنند این ملت خسته است، خودشان خسته هستند و بعد از یک شب بیداری با شور و شوق به خیابان ها می آیند و راهپیمایی می کنند؛این ملت خسته نیست.

ایشان تاکید کردند: این ملت خسته نیست، ناامید نیست، این ملت میدان کار را میدان مسابقه می داند. معنویت روز به روز بیشتر می‌شود. هر سال معنویت ما و مردم ما در ماه رمضان و صفای آنها بیشتر است و معنای آن این است که ملت ایران به رغم سیاست هایی که می خواهد مردم را دور کند ایستاده است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این ملت در مقابل دنیای رونده به سمت فساد و انحطاط معنوی ایستاده است و عامل این همه تلاش در سراسر کشور عمدتا جوان های این کشورند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردنذ: این یک سرمایه معنوی بی بدیلی است که جوان های کشور روح معنویت در وجود داشته باشد و این نگه دارنده استقلال و عظمت کشور است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های دوم نماز عید فطر تاکید کردند: روز جهانی قدس امسال در میان ملت های دیگر هم رونق و شکوفایی بیشتری داشت و گسترده تر بود. خبرهایی که از کشورهای مختلف به ما رسید نشان می داد که ملت ها در کشورهای گوناگون روز قدس را گرامی می دارند. این به معناست که علی رغم تبلیغات دشمنان نزدیکی ملت های مسلمان با ایران بیشتر شده است، البته این قدرت ها تلاش می کنند و همیشه هم شکست می خورند.

ایشان افزودند: جهت گیری ملت ها به یکدیگر نزدیک تر شده است البته قدرت های شیطانی دائم در حال توطئه علیه ملت ایران هستند چون از اقتدار و استقلال و فکر بلند ابتکاری او برای زندگی ملی در میان ملت ها نگرانند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در منطقه آسیا (هفت تریلیون دلار) خرج کردیم و چیزی گیر نیاوردیم و این شکست است.7 هزار میلیارد دلار در این منطقه خرج کردند و چیزی دست آمریکایی ها نیامد. آمریکا در منطقه شکست خورده است؛ شیطان بزرگ با آن همه تلاش و وسوسه و دمدمه نتواسته به مقصود خود در این منطقه برسد. آمریکایی ها پول را خرج می کنند اما سودی از آن نمی برند و بعد از این هم دولت های شیطانی پول خرج می کنند اما به جایی نمی رسند و ملت ایران باید هوشیار باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند:امروز توطئه دشمن عبارت است از فشار اقتصادی به توده ملت ایران. برای اینکه ملت ما را خسته و ناامید کنند این را بدانید و همه باید در این زمینه تلاش کنند. هم دولت باید تلاش کند و هم مسئولین دولت یعنی مجموعه دستگاه های حاکمیتی است که با حضور مسئولان سه قوه کمیته ای تشکیل شده است.

ایشان تاکید کردند: بایستی مردم مسئله اسراف را مد نظر قرار دهند. ولخرجی در اموری که نیاز نیست را به نفع نیازمند کنار بگذارند. امروز ملت ایران بدانند نقدینگی در کشور خیلی زیاد است کسانی که صاحبان نقدینگی ها هستند آنها را به سمت تولید هدایت کنند. چرخ های زندگی مردم با تولید می چرخد این کاری است که برعهده آحاد مردم است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردنذ: کسانی که دست در بازرگانی در بیرون کشور دارند باید موظبت کنند که اجناسی را که در داخل تولید می شود و غیر لازم است را وارد نکنند. این به عهده آحاد مردم است و همه کارهایی را که در این زمینه می تواند به حرکت اقتصادی مستقل کشور کمک کند احصا کنند.

کسانی که عادت کردند به سفرهای خارج بروند این عادت را رها کنند. رفتن به سفرهای خارجیِ تفریحی به کشورهای گوناگون غیر از سفرهای زیارتی را رها کنند چرا که آنها آنقدر خرج و هزینه به عهده کشور نمی گذارد. مسئله مبارزه با فساد و اسراف به صورت جدی بایستی دنبال شود.

ایشان افزودند: یک مسأله مهم دیگر مسئله آحاد مردم و وحدت اجتماعی است. در فضای مجازی توهین و تهمت زدن به یکدیگر زیاد شده است که کار آنها به فضای کشور آسیب می زند. بعضی ها این تهمت ها را در روزنامه ها تکرار نکنند. دشمن یک حرفی می زند برای اینکه روحیه مردم ایران را تضعیف بکند. برخی ها همان دروغ و همان حرف خلاف را برای رضایت دشمن یا عدم تحلیل درست، تکرار می کنند.