عضو کمسیون شوراها در مجلس ادامه داد: مجلس و دولت باید دست به دست هم دهند و نقدینگی بالایی که برای کشور یک تهدید محسوب می‌شود را به یک فرصت تبدیل کنند.

 به گزارش مرور نیوز، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در عید سعید فطر در میان مردم، بیان کرد: وی در ادامه گفت: موضوع دومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرد هزینه‌های زاید در کشور است که باید به حداقل برسد. سفرهای خارجی مسئولین و همچنین اسراف در سطوح مختلف در جامعه باید کاهش یابد.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال زمانی که رییس مجلس کره جنوبی به ایران آمد با هواپیمای عادی ابتدا به دبی رفت و سپس به ایران آمد و کل همراهان ایشان از تعداد انگشتان یک دست کمتر بود، ما باید از آنها الگوبرداری کنیم چرا که کره جنوبی با آن سطح درآمد و میزان بودجه به اندازه ما هزینه نمی‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چند صحبت کلیدی و اساسی داشتند که اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه به این سخنان توجه کنند مشکل جنگ اقتصادی را می‌توان به راحتی حل کرد. اولین مساله‌ای که ایشان اشاره کردند مساله اتحاد بود، همیشه اتحاد رمز پیروزی است و با اتحاد می‌توان تمام استعدادهای محلی را فعال ساخت. مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید داشتند.

وی افزود: باید ریخت و پاش‌ها در بخش‌های مختلف کاهش یابد. مردم ایران در زمینه مصرف آب با وجود اینکه کشور ما اقلیم خشکی دارد اسراف می‌کنیم. فرهنگ قناعت و کاهش مصرف بی‌رویه باید تقویت شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس ادامه داد: مجلس و دولت باید دست به دست هم دهند و نقدینگی بالایی که برای کشور یک تهدید محسوب می‌شود را به یک فرصت تبدیل کنند.

وی در پایان با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از رسانه‌ها و کسانی که سخنان دشمنان را در داخل تکرار می‌کنند، بیان کرد: یک نمونه از این صحبت‌های تفرقه‌انگیز حرف‌هایی بود که از زبان تعدادی از نمایندگان مجلس پس از پیروزی تیم ملی ایران در رابطه با فلسطین مطرح شد که اصلا در شرایط کنونی جایگاهی ندارد و صرفا حاشیه‌سازی و حرف‌های دشمنان است که در داخل تکرار شده است، باید از این رفتارها پرهیز شود.