نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیشابور به تاسیس فرودگاه نیازمند است، گفت: در نیشابور خیرین زیادی حضور دارند که می‌توانند به این حوزه نیز کمک کنند، این هدف آرزوی دیرینه و چندین ساله مردم نیشابور است.

به گزارش مرور نیوز، حمید گرمابی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد:  فرودگاهی که حداقل بتواند هواپیماهای آی تی ار را که ۶ فروند آن وارد شده و تا ۲۰ فروند دیگر هم قرار بر وارد شدنش است را دربرگیرد.

وی ادامه داد: ما فرودگاه مشهد را در ۱۲۰ کیلومتری خود داریم. همچنین فرودگاه دیگری در ملک آباد مشهد قرار است تاسیس شود که حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال زمان می‌برد. در نیشابور خیرین زیادی حضور دارند که می‌توانند به این حوزه نیز کمک کنند، این هدف آرزوی دیرینه و چندین ساله مردم نیشابور است.

گرمابی عنوان کرد: نیشابور سومین شهر بزرگ و قطب صنعتی شرق کشور، قطب کشاورزی و دامداری و همچنین شهر نمونه گردشگری است. با توجه به اینکه در نیشابور  ۳۷۰۰ شرکت مالیات‌ده وجود دارد،  فولاد ما حدود ۸ درصد مالیات استان را تامین می‌کند که از همین مالیات‌ها هم می‌توان بهره برد.

در ادامه هاجر چنارانی دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی بیان کرد: این شهر ۳۰۰ شهید دفاع مقدس و ۱۱ شهید مدافع حرم را تقدیم به انقلاب کرده است. همینطور ۵۲ شهید منا و همینطور شهدای آتشنشانانی  در حادثه قطار نیشابور را هم داراست.

وی ادامه داد: ما چند سال است برای تامین علوفه دام‎ها دچار مشکل هستیم. اگر مردم محروم روستا تنها یک وجب دام‎هایشان وارد منطقه حفاظت شده شود، جریمه‌های سنگینی برایشان لحاظ می‌کنیم.

چنارانی عنوان کرد: شهرستان نیشابور کمبود ۱۱۰ کیلومتر جاده روستایی برای حداقل  پنجاه خانواری دارد. امروز همه باید دست به دست هم بدهیم. اگر قصه اف ای تی اف برجام بعدی مطرح می‌شود هیچ‌کدام محقق نخواهد شد. اگر ما FATF  را دو ماه عقب انداختیم به خاطر این بود که نتیجه برجام اول مشخص شود. اروپا دستمایه آمریکاست و تنها می‌خواهد ایران را به بازی بگیرد.

همچنین سعید شیبانی فرماندار نیشابور در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: همت امسال ما در زمینه اشتغال ۵۰۰۰ شغل است. نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان پروژه را به استان معرفی کردیم که به تصویب برسد. از منابع توسعه روستایی حدود ۵۷درصد سهم کشاورزی، ۲۲درصد سهم صنعت و  ۱۷درصد سهم گردشگری است و مابقی نیز سهم ورزش و حوزه فناوری و خدمات است.

وی با بیان اینکه شهرهای بزرگی مانند نیشابور پتانسیل‎های زیادی دارند و می‎توانند ظرفیت‎سازی بکنند، خاطرنشان کرد: مقایسه نیشابور در میان ۲۸ شهرستان خراسان‌رضوی به قول اهل منطق شاید راست باشد اما صحیح نیست و به این شهر باید نگاه ویژه‌تری داشت.

فرماندار نیشابور گفت: در نیشابور بالندگی تاریخی شهر را به خود اختصاص دادیم برای مردم نیشابور است. امروزه نیشابور شهره جهانی دارد، چه بسا خارج از مرزهای ایران نیشابور را حتی بیشتر بشناسند. منابع ما از جمله نیروی انسانی، فناوری و... موجود است اما با زیرساخت‌های ضعیف روبرو هستیم.