در دیدار فارسی آموزان ارمنی با سفیر کشورمان در ایروان، این دانشجویان و دانش آموزان ضمن معرفی خود قطعاتی از اشعار شعرای ایرانی را برای میزبانان ایرانی خود قرائت کردند.

به گزارش مرور نیوز، جمعی از دانش آموزان و دانشجویان ارمنی مدارس و دانشگاه‌های ارمنستان با سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان دیدار کردند.

در این دیدار فارسی آموزان ارمنی که از مدارس روستای دوین، مدرسه 110 ایروان، اعضای انجمن زبان آموزی موسسه کاسکاد، دانشجویان دانشکده روابط بین‌الملل و مرکز ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان و اعضای انجمن حافظ بودند، ضمن معرفی خود قطعاتی از اشعار شعرای ایرانی را برای میزبانان ایرانی خود قرائت کردند.

سجادی سفیر  کشورمان در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: طی دو سال اخیر سفارت به دلیل علاقه و اشتیاق فارسی آموزان تلاش کرده به طرق مختلف زمینه آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان ارمنی را با فرهنگ، تاریخ و تمدن ایرانی آشنا کند  و با امکانات محدود خود کلاس‌های آموزش زبان فارسی را افزایش داده و مورد حمایت قرار دهد.

همچنین دکتر خانزادی استاد فلسفه و عرفان کشورمان نیز که در این مراسم حضور داشت، با  ایراد سخنانی به بررسی ابعاد مختلف شخصیت شاعر شهیر ایرانی حافظ شیرازی پرداخته و به فارسی آموزان توصیه  کرد علاوه بر حفظ اشعار فارسی به معنا و عمق غنی این اشعار نیز دقت کنند.

این استاد فلسفه و عرفان آینده نگری را در اشعار حافظ برجسته عنوان کرد و گفت:‌ شعر حافظ مختص زمان و مکانی خاص نیست و برای همه دوران ها و زمان ها سروده شده است به گونه ای که با اینکه بیش از 6 قرن از زمان حیات این شاعر می گذرد، اشعار وی هنوز زنده، پویا و برای آیندگان دارای معنی و مفهوم است