سخنگوی دولت با اعلام تشکیل جلسه شورای عالی هماهنگی گفت: بحث‌ها معطوف بود به چگونگی حمایت از بازار سرمایه و بورس، زیرا نقدینگی در هفته گذشته به جای حرکت به سمت ارز و طلا، به سمت بازار سرمایه رفته است.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت در نشست خبری  هفتگی خود اعلام کرد: صبح امروز(سه شنبه) دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با حضور روسای سه قوه در دفتر رئیس جمهور  تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌ها  معطوف بود به چگونگی حمایت از بازار سرمایه و بورس،  زیرا نقدینگی در هفته گذشته به جای حرکت به سمت ارز و طلا، به سمت بازار سرمایه رفته است.

وی ادامه داد:دریافتی ما بیش از پرداخت هاست، اما احساس ناامنی و عوامل روانی موجب می‌شود که تقاضای غیرواقعی  و مصرف غیرواقعی شکل بگیرد.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد:از اول فروردین تا 27 خرداد، 20میلیارد و 500میلبون دلار ارز برای واردات انواع کالاها تخصیص داده شده است،  9میلیارد و 700میلیون دلار ارز با نرخ ارز 4200تومانی پرداخت شده است.

وی گفت: دریافتی ما بیش از پرداخت هاست، اما احساس ناامنی و عوامل روانی موجب می‌شود که تقاضای غیرواقعی  و مصرف غیرواقعی شکل بگیرد.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: از اول فروردین تا 27 خرداد، 20میلیارد و 500میلیون دلار ارز برای واردات انواع کالاها تخصیص داده شده است،  9میلیارد و 700میلیون دلار ارز با نرخ ارز 4200تومانی پرداخت شده است.

نوبخت افزود:منابع ریالی کشور از ابتدای سال تا 24خرداد نسبت به سال گذشته 93/5درقد افزایش پیدا کرده است، 77/4 درصد منابع حاصل فروش نفت و فرآورده های نفتی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است،  تا 24 خرداد، 22هزار میلیارد و 386میلبارد تومان به طرح های عمرانی پرداخت شده است.

نوبخت همچنین تعیین نرخ سوم برای دلار از سوی دولت را تکذیب کرد.