وزیر کار ورفاه اجتماعی گفت: طبق بررسی که در طرح کاج انجام شد، امروز اولین علت طلاق برهم خوردن ساختارهای طلاق در درون خانواده، سوءظن، عدم یادگیری رابطه جنسی و مسائل اقتصادی است. همچنین اولین علت اعتیاد ناامنی روانی است.

به گزارش مرور نیوز، علی ربیعی در همایش بررسی آسیب‌های اجتماعی ایران اظهار کرد: سیاست انتخاب "بهترین بهترین‌ها" برای رسیدن به وضع مطلوب است. 

 وی گفت: در کشور ما فرصت برای این انتخاب کمتر پدید می‌آید. معمولا در ساختار سیاسی این انتخاب بسیار دشوار است. پرسش این است که نظریه‌های اجتماعی چقدر توانسته‌اند به انتخاب بهترین شیوه‌های عمل برای کنشگران کمک کنند؟

وی افزود: در تببین وضع موجود تحقیق شده است، اما هنوز در تبیین وضع مطلوب به درستی عمل نمی‌کنیم. اگر بنا باشد سیاست را به دانش اجتماعی نزدیک و از آن بهره بگیریم نیازمند آن هستیم که روش مطالعه خود را در حوزه جامعه شناسی تغییر و به جریانات واقعی اجتماعی نزدیک کنیم.

وزیر رفاه همچنین اضافه کرد: در کشور هم میل به نظریه انتقادی و دریافت آن نیست و هم روشنفکر تصور می‌کند تحقیق در کنار دولت مذموم است. این بخشی از مواردی است که نشان می‌دهد چرا نظریه‌ها کار بست واقعی به خود نمی‌گیرند.

ربیعی با بیان اینکه باید فاصله بین دانش و اجرا در حوزه اجتماعی را برطرف کنیم، تصریح کرد: امروز همه اتفاق نظر دارند که ریشه مسائل ایران اجتماعی است. گاهی نیز به صورت غلو آمیز درباره آن صحبت می‌شود. حتی اگر کشوری می‌خواهد با ایران خصومت کند می‌گوید هدف من بدنه اجتماعی ایران است. امروز بیان می‌شود در مورد آسیب‌های اجتماعی ‌20سال تأخیر داریم. هنر ما این است که نگذاریم فرصت ایجاد شده به سمت راهکارهای نادرست برود.

وی ادامه داد: طبق بررسی که در طرح کاج انجام شد، امروز اولین علت طلاق برهم خوردن ساختارهای طلاق در درون خانواده، سوءظن، عدم یادگیری رابطه جنسی و مسائل اقتصادی است. همچنین اولین علت اعتیاد ناامنی روانی است. در منطقه یک تهران این موضوع بیشتر از منطقه 22 دیده می‌شود. اعتیاد گاهی در میان افتاد شاغل بیشتر دیده می‌شود.