دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور بحران های منطقه‌ای، امروز در تهران با سفرای فرانسه، انگلیس و ایتالیا دیدار و در خصوص بحران یمن به رایزنی پرداختند.

 به گزارش مرور نیوز، جابری انصاری در این دیدار با اشاره به تشدید وخامت اوضاع انسانی در الحدیده، تاکید کرد: راه حل نظامی برای بحران یمن وجود نداشته و حل این بحران تنها از طریق گفت‌وگو، توافق سیاسی و مشارکت طرف‌های مختلف یمنی امکان پذیر است.

دستیار ارشد وزیر خارجه  ادامه داد: ائتلاف متجاوز علیه یمن هنوز به دنبال گزینه نظامی تجربه شده و شکست خورده خود در یمن است، اما همان طور که در بیش از سه سال گذشته موفقیتی نصیب آن ها نشده، در آینده نیز تنها نتیجه تداوم جنگ، تخریب بیشتر یمن و کشتار مردم این کشور خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: کشورهای اروپایی از روابط ویژه خود با عربستان سعودی و دیگر متحدان این کشور در جنگ تحمیلی بر علیه یمن در جهت انتقال این واقعیت بهره برداری کنند که ادامه حملات نظامی هیچ دستاورد سیاسی برای مهاجمین در پی نداشته و آنها می بایست دیر یا زود با پذیرش واقعیت های یمن، اهداف و منافع خود را از طریق سیاسی و در مسیر صلح پی گیری کنند.

جابری انصاری با انتقاد از ادامه فروش تسلیحات نظامی کشورهای غربی به متجاوزین یمن، افزود: نمی‌توان از حل سیاسی و صلح و حقوق بشر سخن گفت اما همزمان توافقات میلیاردی با کشورهای مشارکت کننده در جنگ علیه یمن امضا کرد.

سفرای اروپایی نیز در این دیدار با ابراز نگرانی نسبت به شرایط انسانی در یمن، بر پیگیری راه حل سیاسی برای حل بحران این کشور تاکید کردند.