اسکله‌های مارینا به عنوان مهمترین زیرساخت عملیاتی گردشگری دریایی، امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، اسکله مارینا منطقه آزاد انزلی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح و زیرساخت گردشگری دریایی در خزر آماده شد.

ساخت موج شکن‌ها و ایجاد حوضچه آرامش اسکله تفریحی مارینا مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی همزمان با حضور رییس جمهور در منطقه آزاد انزلی در فروردین ماه سال گذشته آغاز و تا پایان سال 96 به اتمام رسید .

در حال حاضر با سرمایه گذاری بخش خصوصی با نصب اسکله‌های پهلوگیری شناورهای تفریحی آماده بهره‌برداری شده است .

احداث اسکله‌های مارینا به عنوان مهمترین زیرساخت عملیاتی کردن گردشگری دریایی در دریای خزر مطرح است که به عنوان مهمترین زیرساخت فعال سازی گردشگری دریایی در دریای خزر در دستور کار قرار گرفته و با امکان پهلوگیری حدود 300 شناور در این اسکله تفریحی،گام مهمی در جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و اشتغالزایی در این بخش از صنعت گردشگری برداشته می‌شود .

به گزارش مرور نیوز، میزان اشتغالزایی اسکله‌های مارینا 150 نفر است که مجموع سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی و بخش خصوصی در حدود 40 میلیارد تومان است.

با حضور جهانگیری؛ دو پروژه تولیدی بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

دو پروژه تولیدی بخش خصوصی با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای 105 نفر با حضور معاون اول رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد .

به گزارش مرورنیوز،  با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور دو پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولیدات صنایع ‌تک و داروسازی و با سرمایه ‌ گذاری 35 میلیارد تومانی با میزان اشتغالزایی 105 متر افتتاح شد .

پروژه تولید مواد افزودنی ضد یخ، روغن موتور، اسپری مو و انواع خوشبو کننده هوا نخستین پروژهای است که به لحاظ برخورداری از تکنولوژی بالا و با در نظر گرفتن عواملی چون وجود نیروهای تحصیلکرده و متخصص در استان گیلان و با استفاده از مزایای قانونی منطقه و به منظور دستیابی به بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینی به مساحت 11763 متر مربع واقع در شهرک صنعتی شماره 2 منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت .

در پروژه مذکور که در ساخت آن از استانداردهای روز دنیا استفاده شده، سرمایه‌گذاری بالغ بر 250 میلیارد ریال صورت پذیرفته که زمینه اشتغال 70 نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است. 

تولیدات کارخانه مذکور شامل؛ انواع ادتیو ضد یخ و روغن ترمز های DOT3, DOT4 و همچنین اسپری مو و خوشبو کننده هوا است که کشور را از واردات بخش عمده‌ای از مواد مذکور بی نیاز کرده و به لحاظ استفاده از خط تولید با استانداردهای روز دنیا از اروپا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز خواهد داشت .

پروژه دیگری که با حضور جهانگیری در منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت، طرح تولید داروی ام اس است که برای ساخت آن سرمایه‌گذار بخش خصوصی بالغ بر 100 میلیارد ریال در زمینی به متراژ 1681 متر مربع و در 3 طبقه در شهرک صنعتی شماره 2 منطقه آزاد انزلی هزینه کرده و با شروع به کار آن زمینه اشتغال 35 نفر از نیروهای تحصیل کرده و متخصص را فراهم کرده است.

پروژه مذکور در راستای اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در واگذاری زمین به صنایع‌های تک و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  انجام شده و با عنایت به دانش بنیان بودن فرایند تولید پروژه مذکور در سال موسوم به " حمایت از کالای ایرانی" کشور از واردات بخشی از محصول یاد شده نیز بی نیاز خواهد شد .

از نقاط قوت پروژه مذکور تخصص سهامداران شرکت مجری است که عمدتاً از اساتید برتر دارو سازی کشور بوده و سهامداران مذکور با عنایت به وجود فارغ التحصیلان و نیروهای تحصیلکرده فراوان استان گیلان در رشته‌های پزشکی و بالاخص داروسازی، منطقه آزاد انزلی را جهت اجرای پروژه انتخاب کرده‌اند.