وزیر امور خارجه گفت: امروز مطمئن هستیم بقیه دنیا در کنار آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران قطعاً نخواهد بود و حتی در برابر آمریکا ایستاده است.

به گزارش مرور نیوز، ظریف به بیان توضیحاتی درباره دستاوردهای سفر به وین پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از پایان کمیسیون مشترک برجام که با حضور وزرای خارجه طرف های اروپایی به علاوه روسیه و چین در وین برگزار شد پیرامون نتیجه به دست آمده از این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه مهم بود این که جزئیات در خصوص اقدامات طرف های مشارکت کننده در برجام روشن تر شود که این هم اتفاق افتاد و از طرفی مهم این است که ببینیم این اقدامات چگونه عملیاتی می شود.

جامعه بین‌المللی از اراده اعضای باقیمانده در برجام مطمئن است

وی افزود: من فکر می کنم این جلسه یک گام رو به جلو بود و توافقات خوبی را به دست آوردیم و امروز جامعه بین‌المللی از اراده اعضای باقیمانده در برجام در سطح وزرای امور خارجه مطمئن است که برجام ادامه پیدا می کند و شرکت های آنها با ایران همکاری خواهند داشت و آنها هم از شرکت های خود حمایت می کنند و آمادگی دارند مسیرهای تبادلات بانکی را برای آن شرکت ها تسهیل کنند.

ظریف

ظریف خاطرنشان کرد: به نظر من این نشست یک پیام مهم برای اقتصاد جهان داشت و امروز هم مطمئن هستیم بقیه دنیا در کنار آمریکا برای اعمال فشار علیه ایران قطعا نخواهند بود و حتی در برابر آمریکا ایستاده اند.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ما می توانیم با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بین‌المللی، مسیر شکوفایی اقتصاد ایران را با سربلندی ادامه دهیم.