عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه صالحی امیری هارمونی خوبی برای بدنه دولت است گفت: وضعیت معیشت نیروی انسانی، حقوق کارکنان وزارت ارشاد و تبدیل وضعیت نیروها در این وزارتخانه مشخص نیست.

به گزارش مرور نیوز، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 آبان) در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کلامی از امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) در سخنانی تاکید کرد که بر ملت شریف ایران فرض است که در هر ملکی که هستند از اختلاف و کارشکنی دست بردارند و دشمن را با وحدت کلمه در هم کوبند و هر اقدامی را که با اختلاف کشور را به تباهی می کشاند کنار بگذارند و تاکید نمودند که از دشمن نهراسید تا زمانی که با هم هستید.

نماینده مردم نوشهر، چالوس وکلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در تاریخ 15/6/93 در دیداری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که موضوع فرهنگی مسئله مهمی برای کشور است و این مسئله در بلند مدت از مسائل اقتصادی مهم تر می شود من در مسئله فرهنگی احساس ولنگاری می کنم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه ترمیم کابینه در حوزه فرهنگی و آموزشی نشان دهنده ولایت پذیری رئیس جمهور است ادامه داد: رأی اعتماد به وزرا نهایتا برای 8 ماه آینده است اما اگر همین افراد در دولت بعدی که ممکن است هر دولتی باشد رأی بیاورند تجربه خوبی برای محاسبه به مجلس می دهد.

وی یادآور شد: اگر صالحی امیری در دستگاه امنیتی کشور خدمت کرده در جهت آرامش نظام و فرزندان جامعه اسلامی بوده است مگر برای سازمان سیا کار کرده که وی را متهم کنیم. صالحی امیری جوانی و عمرش را برای امنیت نظام صرف کرده و امنیت کشور مدیون وی و همکاران او در دستگاه های امنیتی کشور است.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه اداره وزارت فرهنگ و ارشاد باید به صاحب اصلی این وزارتخانه که تحصیلات و تجربه فرهنگی دارد سپرده شود افزود: کتاب نظریه فرهنگی صالحی امیری به چاپ هشتم رسیده است و از 37 مقاله 26 مقاله با عنوان توسعه فرهنگی، برنامه فرهنگی، مؤلفه های فرهنگی، امنیت فرهنگی، مدیریت فرهنگی و ... به مسائل فرهنگی پرداخته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تز پایان نامه صالحی امیری در حوزه فرهنگ نوشته شده است آیا این موضوع اشکالی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت معیشت نیروی انسانی و حقوق کارکنان وزارت ارشاد و تبدیل وضعیت نیروها در این وزارتخانه مشخص نیست اظهار کرد: انجمن های هنری نیاز به ساماندهی دارد و متأسفانه اعتبارات فرهنگی قطره چکانی است و متأسفانه بیشتر بخش های هنری همانند تئاتر و سینما برنامه ندارند.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه تقویت مهارت آموزی فرصتی مناسب برای جامعه است افزود: خبرنگاران و بیمه هنرمندان نیاز به ساماندهی دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد با یک بام و دو هوا نمی تواند اداره شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه صالحی امیری هارمونی خوبی برای بدنه دولت است و نفوذ قابل اتکایی دارد تصریح کرد: صالحی امیری در مجلس نهم 18 رأی کم آورد و خداوند به مصلحت ندید که این مسئولیت در آن زمان بر عهده وی گذاشته شود و پس از عذرخواهی صالحی امیری بعد از جلسه رأی اعتماد احساس کردم که به وی ظلم شده است.