معاون اول رئیس جمهور، گفت:آمریکا در فاز نخست پیش از آنکه تحریم و جنگ اقتصادی خود را آغاز کند، جنگ روانی و رسانه ای علیه ملت ایران به راه انداخته است تا افکار عمومی را در اختیار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و معاون اول قوه قضائیه امروز سه شنبه 9 مرداد در خصوص رسیدگی به تخلفات حوزه ارز و خودرو برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه دشمنان امید مردم را هدف قرار داده و قصد دارند اعتماد مردم به نظام را به ویژه در مبارزه با فساد مخدوش کنند، گفت: در این مقطع حساس رسالت سنگینی بر دوش ما قرار دارد تا اراده جدی و عزم راسخ نظام، قوای سه گانه و نهادهای قضایی و امنیتی کشور را در مبارزه جدی با فساد به نمایش بگذاریم و این اراده را به درستی به افکار عمومی منتقل کنیم.

در مسئولین کشور اراده ای برای مبارزه با فساد وجود ندارد 

معاون اول رئیس جمهور افزود: ایجاد این شائبه که در مسئولین کشور اراده ای برای مبارزه با فساد وجود ندارد جفایی بزرگ در حق نظام است چرا که مبارزه جدی با فساد از اصلی ترین آرمان های انقلاب اسلامی بوده است و مقام معظم رهبری همواره خود پرچمدار مقابله با فساد هستند و در هیچ دوره ای تردیدی در موضع جدی ایشان برای مبارزه با فساد مشاهده نشده است، ضمن آنکه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به موجب فرمان ایشان ایجاد شده و پیگیر مبارزه جدی با مفاسد بوده است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیأت دولت با ایشان نیز بر لزوم مبارزه قاطع با فساد تاکید کردند و فرمودند که در مبارزه با فساد بیش از آنکه شعار داده و فریاد سرداده شود باید اقدام عملی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد و برخورد با متخلفین وجود ندارد، گفت: دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و نظارتی با هر مدیر متخلفی در هر رده و سطحی که باشد برخورد کنند. هیچ استثنایی وجود ندارد چرا که مبارزه با فساد زمانی موفق خواهد بود که خط قرمزی در این مسیر قائل نباشیم.

بازدید اسحاق جهانگیری از ستاد انتخابات کشور

جهانگیری در ادامه با اشاره به توطئه های آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: آمریکا در فاز نخست پیش از آنکه تحریم و جنگ اقتصادی خود را آغاز کند، جنگ روانی و رسانه ای علیه ملت ایران به راه انداخته است تا افکار عمومی را در اختیار بگیرد و از این طریق اعتماد و امید مردم به نظام را هدف گرفته است. لازم است دبیرخانه ستاد با همکاری دستگاه های ذی ربط و مشارکت رسانه ها و نخبگان کشور برای مقابله با این برنامه آمریکا، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وضعیت معیشتی مردم آسیب نبیند 

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: تصمیمات و سیاست گذاری ها در شرایط عادی با شرایط غیرعادی متفاوت است و در شرایط جدید پیش روی کشور اصل بر این است که وضعیت معیشتی مردم آسیب نبیند و زندگی آحاد جامعه به خوبی اداره شود و در این شرایط به دلیل آن که ممکن است تصمیماتی به صورت غیرمتعارف اتخاذ شود، احتمال تخلف و سوء استفاده بیش از همیشه وجود دارد؛ از این رو باید با جدیت دو چندان با متخلفین و افراد سوء استفاده گر و سودجو برخورد کنیم.

وی با اشاره به برخی سیاست گذاری های بانک مرکزی که در گذشته برای متعادل کردن قیمت ارز انجام شده است، ‌خاطر نشان کرد: گاهی ممکن است که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز و ثبات بازار ارز مداخلاتی را در بازار انجام دهد تا کشور از تنگنای ارزی خارج شود اما اگر فرد یا افرادی در این زمینه مرتکب تخلف و سوء استفاده شده باشند بی تردید باید با آنان برخورد شود و هیچ بهانه ای از سوی متخلفین پذیرفته نیست.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت دسترسی بموقع دستگا ه های امنیتی و قضایی به اطلاعات دقیق برای برخورد با موارد تخلف و سوءاستفاده، از دستگاه های اجرایی خواست اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی تخلفات را در اختیار دستگاه های امنیتی و قضایی قرار دهند.