یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند، گفت: من روز اولی که به مجلس دهم آمدم گفتم بیایید تهران را آزاد کنیم تا ایران آباد شود.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه 9 مرداد و در جریان طرح سوال خود از وزیر راه در خصوص علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت، گفت: رییس قوه قضاییه می‌گوید دست‌های مافیا پشت سر افزایش نرخ سکه و ارز است. شما که می‌گویید این افراد مفسد فی‌الارض هستند چند نفر از آنها را در چهارراه استانبول که محل دلارفروشان است در برابر چشم مردم به دار بیاویزید.

وی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات شورای ساماندهی پایتخت، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به زور یکی از جلسات این شورا را تشکیل دادند این در حالی است که وزیر راه دبیر این شورا و رییس‌جمهور، رییس شوراست که اگر نتوانست در جلسات حضور یابد معاون اول، ‌رییس شورا خواهد بود. علاوه بر این رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای کشور، اطلاعات، نیرو، رییس سازمان میراث فرهنگی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس شورای شهر، شهردار تهران و رییس ستادکل نیروهای مسلح نیز در این شورا عضویت دارند.

کواکبیان

آقای آخوندی چه پاسخی برای وضعیت اجاره‌نشینی و افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره در تهران دارید

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به افزایش نرخ سکه و ارز خطاب به وزیر راه، گفت: شما به عنوان وزارت راه چه پاسخی برای وضعیت اجاره‌نشینی و افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره در تهران دارید. خوب است که با مردم صادقانه صحبت کنید.

کواکبیان با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند، گفت: من روز اولی که به مجلس دهم آمدم گفتم بیایید تهران را آزاد کنیم تا ایران آباد شود، چقدر وزارتخانه‌های ما به فکر تهران هستند. چقدر جلوی مهاجرت به تهران گرفته شده و چقدر حاشیه‌نشینی کم شده است. آیا شهرسازی تهران مدرن شده؟ اگر زلزله بیاید منطقه یک با وجود برج‌های در کنار هم ساخته شده چه وضعیتی پیدا می‌کند.

همه مشکلات پایتخت مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه همه مشکلات پایتخت مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست، گفت: آلودگی صوتی، آلودگی هوا، واقع شدن روی گسل زلزله، ترافیک سرسام‌آور، وجود معتادان متجاهر، دست فروشانی که سد معبر می‌کنند، وضعیت حمل و نقل عمومی، صنوف مزاحم در تهران، صنایع آلاینده از دیگر مشکلات تهران هستند.