نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تعیین کمیسیون‌های تخصصی توسط نمایندگان را تعیین کردند.

به گزارش مرورنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه پارلمان طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کردند. وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر ماده یک این طرح را حذف و به ماده دو رای مثبت دادند.

طبق ماده ۲ ماده ۴۰ قانون به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به آن الحاق می‌شود:

ماده ۴۰: هر یک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیاز بندی را از شعبه مربوط دریافت می‌کند و پس از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی، حداکثر تا سه روز پس از افتتاح دوره به هیات رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

تبصره یک: فرم امتیاز بندی و دستورالعمل اجرایی این ماده براساس شاخص‌های تحصیلات، سوابق اجرایی و سوابق نمایندگی مرتبط و سابقه عضویت در کمیسیون، ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط هیات رئیس مجلس تهیه شده و به تصویب جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی می‌رسد.

تبصره ۲ :به منظور آشنایی نمایندگان با سوابق یکدیگر، معاونت قوانین موظف است همزمان با شروع فعالیت شعب، اسامی نمایندگان را به همراه تحصیلات، سوابق اجرایی و سابقه عضویت در کمیسیون‌ها (در صورت برخورداری از سابقه نمایندگی) تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.