فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در ارتقای برد سلاح‌های بالگردی خود به بُرد بالای ۸ تا ۱۲ کیلومتر رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش امروز شنبه 27 مرداد و در حاشیه همایش هم‌افزایی هوانیروز ارتش و سپاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هوانیروز ارتش و سپاه در مباحث آموزشی، تعمیر و نگهداری، عملیات‌ها و ماموریت‌های محوله، هم‌افزایی بسیار زیادی دارند و ما مکلف هستیم که در جهت اجرای فرامین فرمانده کل قوا در راستای افزایش این تعامل قدم برداریم.

وی افزود: امروز حتی کشورهایی که ادعای قدرت نظامی زیادی دارند، خودشان به تنهایی نمی‌توانند بالگرد بسازند و به کمک سایر شرکت‌ها در نقاط مختلف جهان این کار را انجام می‌دهند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ناوگان عظیم بالگردی جمهوری اسلامی ایران به همت مهندسین و خلبانان ما در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی تعمیر و نگهداری و توان رزمی آن حفظ شد، گفت: بعد از دفاع مقدس در ارتقای سامانه‌های بالگردی به جایی رسیدیم که در کشورهای غرب آسیا و حتی در دنیا به عنوان قطب بالگردی شناخته می‌شویم.

هوانیروز ارتش امروز در ارتقای برد سلاح‌های بالگردی خود به بُرد بالای ۸ تا ۱۲ کیلومتر رسیده است

امیر قربانی با بیان اینکه در تمام دنیا تنها چند کشور معدود هستند که سامانه دید در شب در اختیار دارند اما ما در این زمینه به خودکفایی بومی رسیدیم، گفت: هوانیروز ارتش امروز در ارتقای برد سلاح‌های بالگردی خود به بُرد بالای ۸ تا ۱۲ کیلومتر رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما امروز هیچ قطعه‌ای را از خارج وارد نمی‌کنیم و تمام قطعات به دست متخصصین خودمان ساخته می‌شود و بر روی بالگردها نصب می‌شود.