معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت:‌ پس از زلزله‌های اخیر در شهرستان زرند ۷۵۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر نوبخت روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از کمپ هلال احمر شهرستان زرند در جمع خبرنگاران گفت:‌ از این میزان (۷۵۰۰) ۵۰۰ واحد شهری و ۲۵۰۰ واحد روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه اندیشیده شده است، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ چادر در بین مردم شهرستان زرند توزیع شده است.

نوبخت تصریح کرد: بنا داریم امکان ایجاد یک مکان امن با اعطای تسهیلات بانکی برای مردم در این شهرستان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اکنون برای مقاوم‌سازی و تعیین خسارات بر واحدهای مسکونی طرحی را استاندار کرمان تعیین کرده‌اند تا اطمینان خاطر برای شهروندان ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: وقتی تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی و بازسازی ارائه می‌شود دیگر نباید از واحدهای غیرمطمئن استفاده شود.

نوبخت تصریح کرد:‌ مقرر کردیم به گونه‌ای اعطای تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی ارائه شود که مطمئن باشیم واحدهای خسارت دیده و غیرمطمئن معدوم شوند.

وی همچنین از پیشرفت ۶۰ درصدی بیمارستان در حال ساخت سینا شهرستان زرند خبر داد و گفت:‌ اعتباری را برای تکمیل نمودن این بیمارستان اختصاص می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.