معاون اول رئیس جمهور گفت: نظام اداری کشور در صورتی موفق است که مسیر توسعه کشور را هموار ساخته و منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز سه شنبه 30 مرداد در جلسه شورای عالی اداری، گفت: نظام اداری کشور که با هزینه های فراوانی همراه است در صورتی موفق است که مسیر توسعه کشور را هموار ساخته و منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود.

وی با قدردانی از سازمان اداری و استخدامی کشور بخاطر پیگیری و اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری، خاطر نشان کرد: اجرای نخستین برنامه جامعه اصلاح نظام اداری با دستاوردها و توفیقاتی همراه بود و دوره دوم این برنامه که برنامه ای سه ساله است و تا پایان دولت دوازدهم به طول خواهد انجامید نیز باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور یکی از مهمترین اهداف توسعه دولت الکترونیک را افزایش رضایتمندی شهروندان عنوان کرد و گفت: توسعه دولت الکترونیک باید ضمن ایجاد شفافیت در فرایندهای اداری کشور، بستری فراهم کند تا شهروندان با آسایش و آرامش بیشتر از خدمات دولت بهره مند شوند.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اهمیت قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و اینکه همه دستگاه ها باید مکلف شوند برای اجرای مطلوب این قانون، اطلاعات خود را در سامانه مربوطه وارد کنند، خاطر نشان کرد: دولت آیین نامه این قانون که مصوب سال ۱۳۸۸ بود را تصویب کرد و امروز هم دولت در حال تدوین لوایح شفافیت و تعارض منافع برای ارائه به مجلس شورای اسلامی است که این دو لایحه گام هایی موثر در جهت مبارزه با فساد و سالم سازی اقتصاد کشور خواهد بود.

رسانه هایی که در زمینه مقابله با فساد فعالیت دارند، حتماً حمایت شود

معاون اول رییس جمهور افزود: رسانه ها و مطبوعات نیز نقش بسیار پراهمیتی در شفاف سازی و پیشگیری از فساد دارند که لازم است از رسانه هایی که در چارچوب قانون در زمینه مقابله با فساد فعالیت دارند، حتماً حمایت شود.