عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان ملل متحد عملا نتوانست وظیفه خود را برای حل بحران ۷ ساله تحمیلی به ملت سوریه ایفا کند.

به گزارش مرور نیوز، علاءالدین بروجردی در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه سازمان ملل، ایران را به مذاکرات «قانون اساسی سوریه» دعوت کرده است، اظهار داشت: ۳ کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برای تدوین قانون اساسی سوریه تلاش کرده‌اند که طبیعتا در این زمینه، نظر دولت سوریه محوریت داشته است.

وی بیان کرد: تهیه قانون اساسی جدید برای سوریه از توافقات صورت گرفته در مذاکرات آستانه است که بین ۳ کشور و سوریه انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تصور من این است که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه سعی می‌کند بر اسب زین شده سوار شود و تبلیغاتی را در زمینه تهیه قانون اساسی سوریه ارائه کند، زیرا نقش ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه در کاهش بحران سوریه و حل مشکلات این کشور، غیرقابل انکار است.

بروجردی ادامه داد: سازمان ملل متحد عملا نتوانست وظیفه خود را برای حل بحران ۷ ساله تحمیلی به ملت سوریه ایفا کند، همچنین سازمان ملل متحد در مورد درگیری‌های نظامی داخلی و در خصوص آوارگان جنگ سوریه نیز نتوانست نقش مثبتی را ایفا کند. وی گفت: همکاری‌های ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه بیشترین نقش را در حل مشکلات سوریه داشته است، در نهایت این ملت سوریه است که باید نسبت به سرنوشت خود تصمیم گیری کند و قانون اساسی با رای ملت سوریه شکل می‌گیرد.