عضو فراکسیون امید با انتقاد از عدم آمادگی دولت برای حضور در جنگ اقتصادی گفت: امروز باید آقای رئیس جمهور، جهانگیری، نوبخت، نیلی و سیف استیضاح شوند.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه علنی امروز یکشنبه 4 شهریور مجلس شورای اسلامی الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان گفت:‌ امروز روز سختی برای مجلس است که می خواهد تصمیمی بزرگ و سرنوشت ساز بگیرد. سخت از این جهت که من استیضاح وزیری را امضا کرده ام که ۳۰ سال است با هم دوست و رفیق هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: استیضاح یک دوست برای من سخت بود اما به خاطر قدرت و لابی قوی باید ایشان را به جای آقای ظریف معرفی کنیم تا وزیر امور خارجه شود، ۱۰۰ نفر از دوستان داخل و خارج مجلس به من مراجعه کردند که امضایت را پس بگیر اما دادن جواب منفی به آنها سخت بود. برخی از آنها گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی ما قطع می شود.

حضرتی اظهار داشت: دهک ها پایین نابود و بیچاره شده اند، من جزو نمایندگانی هستم که ملاقات های عمومی دارم. با علم به اینکه کاری نمی توانم برای مردم انجام دهم و نامه های من چاره ساز نیست فقط برای ملاقات با مردم و درک آنها این دیدارها  انجام می شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته با ۲۵۰ نفر دیدار داشتم، تورم مردم را بیچاره کرده است و نمی توانیم مشکلات مردم را نادیده بگیریم. حقوق ملت و مشکلات مردم چیزی نیست که بر سر آن معامله کنیم.

حضرتی گفت: برای آنکه آقای روحانی دستش باز باشد در سال ۹۴ ملت مجلسی معتدل را انتخاب کرد. افسار این مجلس به دست تندروها نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در دولت اول اقدامات خوبی توسط رئیس جمهور و کابینه انجام شد. اما آقای روحانی در دولت دوم نتوانست توجهی به مشکلات کند. در چیدمان کابینه و حقوق ملت و ... لحظه به لحظه عقب نشست و موجب شد ملت ناامید شوند و یاس مستولی شود.

تورم تک رقمی دستاورد دولت بود

وی گفت: بیایید به دور از نگاه های سیاسی به کارکرد دولت نگاه کنیم. تورم تک رقمی دستاورد دولت بود ولی در خرداد ماه به ۱۵ ردصد افزایش یافته و پیش بینی می شود که تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد.

وی تاکید کرد: این ملت چه گناهی کردند به جز اینکه انقلاب کردند و شهید دادند، ما ملت را بدبخت کردیم و به ذلت نشاندیم.

به گزارش مهر، این اظهارات حضرتی موجب تذکر نمایندگان و اعتراضات آنها شد و لاریجانی از حضرتی خواست در موضوع صحبت کند.

عضو فراکسیون امید گفت: آمریکا برای اینکه ما را به بن بست برساند تمام تجارب تحریم در سال های گذشته را بررسی کرد اما دولت چه کرد؟ کدام ستاد جنگ را تشکیل داد.

مشکل ما سوءتدبیرهاست نه تحریم ها

وی ادامه داد: رئیس جمهور قبلا ۸ ساعت کار می کرد الان ۱۶ ساعت. مشکل ما سوءتدبیرهاست نه تحریم ها. ما آماده نبودیم. رفتار دولت، مجلس و قوه قضاییه نشان دهنده عدم آمادگی برای حضور در جنگ تمام عیار بود.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: باید آقای رئیس جمهور، جهانگیری، نوبخت، نیلی و سیف استیضاح می شدند اما فقط کرباسیان به مجلس آمد.

حضرتی گفت: ما دو بار نامه امضا کردیم که باید تیم اقتصادی دولت تغییر کند. مردم نیاز دارند از مجلس صدای همدردی بشنوند. امیدواریم به دور از ملاحظات سیاسی و فراکسیونی تصمیم درست بگیریم.