فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز با جرات به کشورهای دوست می‌گویم که ما را در کنار خود ببینند و قدرت نیروی زمینی را قدرت دنیای اسلام تلقی کنند.

به گزارش مرور نیوز، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح چهارشنبه در هشتمین جشنواره حضرت مالک اشتر ارتش در مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش(مرآپش)برگزار شد، با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش امروز کاملا تغییر ماهیت داده است، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در سایه ولایت محوری، از یک نیروی کلاسیک و سنتی عبور کرده و امروز تبدیل به نیرویی چابک، توانمند و حرفه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه «نیروی زمینی ارتش به نیرویی تغییر یافته که ولایتمداری اولین تابلویی است که او را معرفی می‌کند»، افزود: بنا به فرمان فرماندهی کل قوا، امروز تمام یگان‌های نیروی زمینی ارتش به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول تیپ‌های حرفه‌ای نیروی زمینی شامل تیپ‌های واکنش سریع و تیپ‌های متحرک هجومی و دسته دوم سایر یگان‌های این نیرو را شامل می‌شود. امروز نیروی زمینی، به عنوان نیرویی محوری، آمادگی دارد که در کنار سایر نیروهای مسلح کشورمان در کسری از زمان طومار زندگی ننگین هر متجاوزی در هر مقیاسی در هر کجای زمین در هم بپیچد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز با جرات به کشورهای دوست می‌گویم که ما را در کنار خود ببینند و قدرت نیروی زمینی را قدرت دنیای اسلام تلقی کنند. همچنین به دشمنان نهیب میزنم که نیروی زمینی، ارتش و سایر نیروهای مسلح به درجه‌‌ای از اقتدار رسیدند که قادرند امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را در هر کجای دنیا که باشد تامین و احصا کنند؛ آنها بدانند در مقابل هر زورگویی، مقتدر تر از او خواهیم ایستاد.

حیدری در پایان با اشاره به روحیه ولایتمداری مالک اشتر خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، ولایت بالاترین و بهترین نعمت بزای انسان‌ها است و امروز خدا ما را مورد لطف خود قرار داده که از این نعمت برخوردار هستیم‌. در برابر نعماتی که خدای متعال به انسان اعطا می‌کند نیز برای هیچ شکرگزاری  بهتر از اطاعت نیست؛ در این زمینه مالک اشتر باید الگوی ما قرار بکیرد. او در جنگ صفین ولایتمداری را به معنای واقعی برای ما تعریف کرد. او که در این جنگ شمشیر را بر گردن معاویه قرار داده بود، با اطاعت از فرمان حضرت علی(ع) از ادامه کار خود انصراف داد.

جشنواره مالک اشتر با هدف تجلیل از فرماندهان و مسئولان موفق نیروی زمینی ارتش از سوی دبیرخانه اشراف فرماندهی این نیرو برگزار می‌شود.