‌امام جمعه مردم قزوین گفت: آمریکایی‌ها بدانند هر چه تهدید و تزویر و نیرنگ‌های رنگارنگشان بیشتر شود و جنگ افروزی‌های آن‌ها ادامه پیدا کند فریاد مرگ بر آمریکای ما جدی‌‌تر و محکم‌تر خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر قزوین در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره حضور پرشور مردم در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه اظهار کرد: علی‌رغم تلاش دشمنان و مستکبران میلیون‌ها نفر از مردم ایران اسلامی روز سیزدهم آبان ماه فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.    

عابدینی خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی، دیروز نشان دادند همه نسل‌های ایران اسلامی، ‌از نسل انقلاب و دفاع مقدس گرفته تا به امروز همواره عزم و اراده‌شان را برای مبارزه با استکبار جهانی به کار می‌گیرند.    

نماینده ولی فقیه با اشاره به معانی شعار مرگ بر آمریکا گفت: ما در شعار مرگ بر آمریکا با ملت آمریکا کاری نداریم و این شعار را خطاب به دولت‌مردان و مستکبران آمریکایی می‌گوییم، آن‌ها بی اینکه رحمی داشته باشند به ملت خود نیز ظلم و ستم می‌کنند. 

امام جمعه مردم قزوین در ادامه بیان کرد: خداوند وعده داده است دعا کنید تا اجابت کنم و مرگ بر آمریکا نیز خود به نوعی ذکر و دعاست؛ زیرا وقتی می‌گوییم مرگ بر آمریکا در واقع برای نابودی ستمگران دعا می‌کنیم.

آیت الله عابدینی افزود: اما درباره مرگ بر اسرائیل موضوع فرق می‌کند؛‌ چراکه دولت و ملت اسرائیل هر دو غاصب هستند و هر خانواده اسرائیلی خانه متعلق به یک مسلمان فلسطینی را غصب کرده است؛‌ بنابراین مرگ بر اسرائیل خطاب به دولت و ملت رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند هر چه تهدید و تزویر و نیرنگ‌های رنگارگشان بیشتر شود و جنگ افروزی‌های آن‌ها ادامه پیدا کند فریاد مرگ بر آمریکای ما جدی‌تر و محکم‌تر خواهد شد. 

‌امام جمعه مردم قزوین با اشاره به لزوم هرچه بهتر برگزار شدن پیاده روی اربعین نیز خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین یک حماسه بزرگ است که به لحاظ آماری، ‌نظم و انضباط باید پر شورتر و هوشمندانه‌تر ازسال‌های پیش برگزار شود. 

عابدینی در ادامه گفت: پیاده‌روی اربعین در سال 1357 در تهران برگزار شد و مردم به صورت فراگیر برای اولین بار در پایتخت شعارهای ضد رژیم سر دادند و این راهپیمایی عظمت و شکوه پوشالی رژیم را درهم شکست. 

آیت الله عابدینی بیان کرد: یکی دیگر از معجزات حماسه حسینی پیاده روی اربعین در شهرهای عراق بود که زمینه ساز آزادی نجف، ‌کربلا و سایر شهرهای عتبات عالیات را فراهم آورد. 

 وی افزود: در ادامه تشکیل بسیج مردمی در شهرهای اسلامی به ویژه سوریه باعث شد آن‌ها بتوانند به برکت حماسه اربعین در برابر ستمگران مقاومت کنند.

امام جمعه مردم قزوین خاطرنشان کرد: به یاری خدای متعال مقصد بعدی این حرکت باید آزادی قدس شریف باشد و در نهایت نیز آزادسازی مکه و مدینه از چنگال سعودیان صورت بگیرد. 

‌آیت الله عابدینی بیان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خانم کلینتون و آقای ترامپ ‌تا جایی که امکان داشت دولت آمریکا را رسوا کردند و عمق آلودگی و فساد در آمریکا را به جهانیان نشان دادند. 

وی ‌اظهار کرد: اگر کلینتون و ترامپ جزء بهترین‌های آمریکا محسوب می‌شوند؛ بهترین مردمان ما مسلمانان اهل بیت عصمت و طهارتند که هر کدامشان اسطوره معنویت، عرفان، ‌اخلاق و انسانیت هستند. 

امام جمعه مردم قزوین افزود: اگر آمریکایی‌ها ترامپ و کلینتون را دارند که با بغض و کینه درباره ایران اسلامی سخن می‌رانند؛‌ ما نیز امام (ره)،‌ آیت الله خامنه‌ای (مدظله) رهبر عظیم الشأن انقلاب، آیت الله طباطبایی و آیت الله امینی را داریم که تاریخ گواه است کدامشان الگو هستند و جهان را هدایت خواهند کرد. 

‌نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی در ایران گفت: کم کم به پایان دوره ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم و مسئولین انرژی خود را روی انتخابات متمرکز می‌کنند؛ از مسئولین کشوری و استانی می‌خواهیم که در هر شرایطی مردم را درک کرده و از آن‌ها و گرفتاری‌هایشان غافل نشده و مردم را تنها نگذارند.

آیت الله عابدینی در پایان گفت: روز چهاردهم آبان ماه روز شورای فرهنگ عمومی است که همه در قبال آن مسئولیم، الحمدالله به برکت جامعه دینی و اهل بیت هرچه پیش می‌رویم فرهنگ عمومی مردم نیز به سوی تعالی پیش می‌رود.