امام جمعه کاشان گفت: مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، نشانه بارز تمدن غربی است.

به گزارش مرورنیوز ، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان ضمن توصیه به توسعه و تقویت تقوای الهی اظهار داشت: محبوب‌ترین کارها نزد خداوند ازدواج پسران و دختران جوان است و این مورد در روایات بسیاری آمده است به طوری که محبوب‌ترین کارها نزد خداوند ازدواج و مبغوض‌ترین آن طلاق است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به سه واقعه مهم در زندگی انسان افزود: اولین اتفاق ولادت هر انسان است و دومین مورد مرگ است که این امری اجباری است و مرگ انسان در دست خدا است و آخرین اتفاق مهم در زندگی انسان ازدواج است که این امری اختیاری است.

نمازی با اشاره به معنای ازدواج خاطرنشان کرد: ازدواج یعنی شراکت با یک فرد و این شراکت تا پایان عمر ادامه دارد و باید توجه داشته باشیم که فرد مورد نظر شرایط شراکت را داشته باشد و متاسفانه برخی از این انتخابات در مراسمات یا اماکن تحصیلی انجام می‌شود و این انتخاب شرایطی دارد که باید دختران و پسران جوان به آن توجه کنند.

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به شرایط انتخاب دختران و پسران در جهت انتخاب شریک زندگی خود تصریح کرد: شرایط خانواده، تدین، عاقل بودن، تربیت خانوادگی و آگاهی به اصول و روش زندگی از جمله این شرایط است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته ابراز داشت: ماه صفر آغاز شده است و این ماه سنگین، پر حادثه و پربلا است که این ماه مصادف با ورود کاروان اسرا است و سالار این کاروان امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است و بنا به یک قول تاریخی سوم محرم، سالروز ولادت امام باقر (ع) است.

وی با اشاره به اتفاقات 13 آبان گفت: در این روز سه اتفاق مهم یعنی تبعید امام راحل به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی در تهران توسط دانشجویان خط امام در سال 58 و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حمله نظامیان شاه به دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در سال 57 رخ داده است.

نمازی با اشاره به حوادث رخ داده در زمان تسخیر لانه جاسوسی و فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: قبل از تسخیر لانه جاسوسی، مستکبران اسناد مهمی را با دستگاه کاغذ خوردکن خوردکردند که پس از آن توسط جوانان انقلابی، این اسناد احیا شد و از آن‌ها 70 جلد کتاب تهیه شد و اخیرا مقام معظم رهبری در این راستا فرمودند که چرا در کتب درسی چنین مطالبی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با دانشجویان و اساتید افزود: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که سازش با آمریکا توسط دنیا طلبان در حال تزریق به جامعه و دانشگاه‌ها است در حالی که سخنان نامزدان ریاست جمهری آمریکا در جهت آبروریزی این کشور کافی است و در این راستا جان کری در دو سخنرانی اعتراف کرده است که سخنان دو نامزد آمریکا مایه شرمساری آمریکا است و با این شرایط نمی‌توان در حوزه دموکراسی با دنیا مذاکره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به پیروزی‌های حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان سیلی محکمی به آل سعود زد و در راستای پیروزهای نیروهای انقلابی، ارتش عراق موفق به پیشروی‌های قابل توجهی به شهر موصل شد.

امام جمعه کاشان با اشاره به بدهی‌های آل سعود به جهت حمله به یمن ابراز داشت: آل سعود در سایه حمله به یمن با بودجه 100میلیاردی رو به رو شده است که این راه زوال شجره ملعونه را هموار کرده است و به تازگی نیز قطر به آل سعود پیوسته است و همانند آن کشور ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است و نکته قابل توجه آن است که کشور مصر در چرخشی 180 درجه از یمن حمایت کرده و از آل سعود دست کشیده است.