سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار عراق و خصوصا بصره خواهد ایستاد

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری المربد، ایرج مسجدی، سفیرجمهوری اسلامی ایران در بغداد در حاشیه افتتاح کنسولگری جدید ایران در بصره گفت: تبادلات تجاری میان ایران و عراق تحت تاثیر حمله به کنسولگری ایران در بصره قرار نخواهد گرفت و به دلیل نیاز دوجانبه افزایش نیز خواهد یافت.

وی افزود: این حمله تاثیری بر روابط دوجانبه ما نمی گذارد زیرا روابط ما با عراق استراتژیک و برادرانه است و ما با این کشور همکاری های نظامی ، اقتصادی و فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه کسانی که کنسولگری را به آتش کشیدند ارتباطی با عراق ندارند و هیچ طرفی را متهم نمی‌کنیم، ادامه داد: سالانه حدود 6 میلیون زائر به ایران و عراق سفر می کنند و دشمن مشترک ما به دنبال تخریب روابطمان است.

ایرج مسجدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار عراق و خصوصا بصره خواهد ایستاد افزود: خسارت های کنسولگری مادی بود و کارکنان قبل از آتش سوزی خارج شده بودند و علیرغم این آتش سوزی گذرنامه ها و پاسپورت های عراقی‌ها در امان هستند.

سفیر کشورمان در بغداد گفت: به آتش کشیدن کنسولگری ما در تضاد با اصول اخلاقی و موازین بین المللی بود و از دولت عراق می خواهیم که هویت عاملان این حمله را کشف کند.

وی در رابطه با مشکلات آب گفت: مشکل کم آبی بصره به ما مربوط نمی شود ،مشکل آب بصره به دلیل خشکسالی و بارش کم در تمام منطقه است و جنوب ایران نیز از مشکل کم آبی رنج می برد.